20 خرداد 1402 - 16:10

نگاه برنامه هفتم به رشد ۸ درصدی اجرایی است

رشد اقتصادی ۸ درصد و کاهش تورم ۱۰ درصدی در سال در لایحه برنامه هفتم توسعه برای ۵ سال آینده هدف‌گذاری شده است.
کد خبر : ۱۵۱۶۰۸

به گزارش ایبِنا، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه لایحه برنامه هفتم به خاطر مسئله‌محور بودن، عملیاتی و اجرایی نوشته شده ، گفت: رشد اقتصادی ۸ درصد و کاهش تورم ۱۰ درصدی برای هر سال از مواردی است که در لایحه برنامه هفتم توسعه برای ۵ سال آینده در نظر هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: لایحه برنامه هفتم توسعه برخلاف قانون برنامه ششم که به صورت کلی به مسائل پرداخته بود مسئله‌محور است.

میرتاج‌الدینی افزود: مسئله‌محور بودن و بررسی مسائل به صورت مصداقی کمک می‌کند تا ما بهتر بتوانیم مشکلات را شناسایی و مرتفع کنیم و اگر بنا باشد برنامه‌ریزی هم برای حل مشکلات انجام شود کار به صورت دقیق‌تر انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از مواردی که در لایحه برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی‌شده رشد اقتصادی ۸ درصد برای هر سال است که تحقق این امر ما را از نظر اقتصادی بسیار به جلو هدایت خواهد کرد.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که در لایحه برنامه هفتم توسعه دیده شده کاهش ۱۰ درصدی تورم در هر سال از اجرای برنامه است که اجرای آن تحولی بزرگ داده در حوزه اقتصادی رقم خواهد زد

وی گفت: قانون برنامه ششم توسعه حدود ۳۰ درصد اجرایی شد؛ اما همان‌طور که گفته شد لایحه برنامه هفتم توسعه به خاطر مسئله‌محور بودن و مصداقی بودن عملیاتی طرح و اجرایی‌تر خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر