بلومبرگ: طرح اروپا برای ذخیره‌سازی گاز در اوکراین "دیوانگی" است

بلومبرگ: طرح اروپا برای ذخیره‌سازی گاز در اوکراین  دیوانگی  است
اتحادیه اروپا در تلاش برای تامین ذخایر اضافی برای مخازن انرژی اروپا، گام‌های عملی برای مطالعه ذخیره‌سازی گاز در اوکراین برمی‌دارد.
کد خبر : ۱۵۱۷۱۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، در حدود ۶۰ مایلی از مرز اوکراین با اتحادیه اروپا، مجموعه‌ای از لوله‌ها و پمپ‌ها به بخش مهمی از تلاش‌های بلوک اروپایی برای تامین امنیت انرژی تبدیل می‌شود.

بر اساس گزارش شبکه آمریکایی «بلومبرگ»، تأسیسات ذخیره سازی «بیلچه-ولیتسکو-اوهرسکه» که بین مزارع کشاورزی و جنگل‌های اوکراین قرار دارد، می‌تواند بیش از چهار برابر مقدار گاز طبیعی ذخیره شده در بزرگترین سایت ذخیره سازی گاز در آلمان را ذخیره کند.

این شبکه افزود که ذخیره سوخت‌های زیستی در کشوری که در معرض حملات موشکی و حملات به زیرساخت‌های انرژی حیاتی قرار گرفته است، یک "ایده دیوانه وار" است، اما از آن حمایت می‌شود، زیرا امکانات به اندازه کافی از خط مقدم فاصله دارد و امن به نظر می‌رسد؛ و برخی از معامله گران فکر می‌کنند که "ارزش ریسک را دارد".

مقامات اروپایی اکنون در حال بررسی این هستند که آیا پیوند‌ها را با «بیلچه-ولیتسکو-اوهرسکه» و سایر تأسیسات پراکنده در سراسر اوکراین، که بزرگترین شبکه غار‌های زیرزمینی قاره را در خود جای داده است، که می‌توانند گاز را در هنگام افزایش تقاضا و قیمت‌ها در زمستان نگه دارند، تقویت کنند.

با نزدیک شدن به ظرفیت کامل سایت‌های ذخیره‌سازی انرژی در اتحادیه اروپا، که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پر است، ذخیره‌سازی سوخت در اوکراین می‌تواند از "افزایش" ذخیره‌سازی در ماه‌های آینده جلوگیری کند.


یک سوم ظرفیت ذخیره سازی تاسیسات اوکراینی بالغ بر ۳۰ میلیارد متر مکعب که در فاصله دو کیلومتری زیر زمین قرار دارد، برای استفاده تجار خارجی در دسترس است.

برای تبدیل ذخیره‌سازی گاز در اوکراین به یک راه‌حل عملی، قیمت‌ها باید به اندازه‌ای کاهش یابد که هزینه‌ها را توجیه کند، در زمانی که اتحادیه اروپا به احتمال زیاد نیاز دارد تا برای ایجاد یک پشتوانه در برابر خسارات احتمالی ناشی از درگیری وارد عمل شود.

این ابتکار در چارچوب تلاش‌های اروپا برای مقابله با "موج وحشت" در بازار انرژی است که منجر به ثبت قیمت‌ها و مداخلات دولت در سال گذشته شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر