07 تير 1402 - 09:33
در گفت‌وگو با ایبِنا؛

آرامش بازارها با سیاست تثبیت ارز/ جوایز صادراتی احیا شود

آرامش بازارها با سیاست تثبیت ارز  جوایز صادراتی احیا شود
 شهباز حسن‌پور بیگلری گفت: یکی از اقدامات شایسته دولت تثبیت و کاهش نرخ ارز بود که تأثیر آن در برخی بازارها قابل‌مشاهده است.
کد خبر : ۱۵۱۷۱۷

 شهباز حسن‌پور بیگلری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره عوامل تأثیرگذار بر آرامش نسبی در بازار ارز به خبرنگار ایبِنا گفت: یکی از اقدامات خوب و شایسته دولت در مدت اخیر اجرای  سیاست تثبیت و کاهش نرخ ارز بود که تأثیر آن در برخی بازار‌ها مانند خودرو قابل‌مشاهده است.

 

وی اضافه کرد: مجلس امید دارد تا کاهش نرخ ارز و دیگر اقلام همچنان ادامه پیدا کند، به شکلی که تأثیر آن بر معیشت مردم به شکل محسوسی قابل‌مشاهده باشد. البته برای این مسئله باید ملزوماتی در نظر گرفت که یکی از آن‌ها ایجاد امیدواری برای صادرکنندگان توسط دولت است؛ چراکه در این صورت تولید و به دنبال آن اشتغال هم رونق می‌گیرد.

 

نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه جوایز صادراتی از جمله اقداماتی است که دولت باید به آن توجه داشته باشد، تصریح کرد: باید جوایز صادراتی احیا شود تا انگیزه ای برای صادرکنندگان باشد. ضمن اینکه نباید بخشنامه‌هایی صادر کرد که بخش کوچک و متوسط صادرات کشور را زمین گیر کند.

 

حسن‌پور بیگلری در این باره بیان کرد: ارز فعالان اقتصادی چنانچه در راستای رشد و توسعه کشور قرار گیرد، با تشکر همراه است، اما درصورتی‌که با آن خودرو تولید شود باید افسوس خورد؛ چرا که هم از کیفیت پایینی برخوردار است و هم با قیمت چندبرابری نسبت به قیمت جهانی فروخته می‌شود.

 

نماینده مردم سیرجان در مجلس درباره تأثیر آزادسازی پول‌های بلوکه شده بر اقتصاد کشور اعم از مهار تورم و کنترل نرخ ارز یادآور شد: یکی از اقدامات ارزشمند و مهم دیپلماسی موفق دولت، آزادسازی پول‌های بلوکه شده است. بنای دولت بر کنترل نقدینگی و کاهش تورم قرار دارد که مجلس هم برای هر نوع همکاری با دولت در راستای بهترشدن وضعیت معیشت مردم از آمادگی کامل برخوردار است.

 

به اعتقاد وی، اجرای درست سیاست‌های بانک مرکزی سبب ادامه روند کاهشی قیمت ارز خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر