مجلس عراق بزرگ‌ترین بودجه دولتی تاریخ این کشور را تصویب کرد

مجلس عراق بزرگ‌ترین بودجه دولتی تاریخ این کشور را تصویب کرد
مجلس عراق بزرگ‌ترین بودجه دولتی تاریخ این کشور که برای سال جاری و سال‌های آینده تنظیم شده را تصویب کرد.
کد خبر : ۱۵۱۷۵۱

به گزارش ایبِنا به نقل از الجزیره ، پارلمان عراق برای سال ۲۰۲۳ بودجه‌ای ۱۵۳ میلیارد دلاری برابر با ۱۹۸.۹ تریلیون دینار را تصویب کرده که قرار است، بخش اعظمی از آن به افزایش حقوق کارمندان دولتی و پروژه‌های توسعه‌ای با هدف بهبود خدمات و بازسازی زیرساخت‌های این کشور که در جنگ آسیب دیده است، اختصاص یابد.

 

این بودجه ۱۵۳ میلیارد دلاری بزرگ‌ترین بودجه‌ای است که عراق در تاریخ خود دیده و قرار است هزینه‌های این کشور را طی دو سال آینده هم تعیین تکلیف کنند. از دیگر اهداف دولت عراق از ارائه چنین بودجه سنگینی توسعه اشتغال در این کشور بوده است.

 

عبدالله احمد، معاون شورای نمایندگان عراقی در این باره گفته است؛ باید از ارائه خدمات اساسی حمایت کرد و زیرساخت‌ها هم بازسازی شود. از سوی دیگر باید فرصت‌های شغلی ایجاد شده و رنج مردم آواره هم پایان یابد.


با تصویب این بودجه انتظار می‌رود ده‌ها هزار فرصت شغلی در بخش دولتی عراق ایجاد شود و دولت این کشور می‌خواهد در پسِ آسیب‌های وارده شده ناشی از اشغال این کشور توسط آمریکا در سال ۲۰۲۳ و خسارت‌های به بار‌آمده را جبران کرده، ارائه خدمات دولتی را بهبود بخشیده و تاسیسات آسیب‌دیده را هم بازسازی کند.


عراق یکی از بالاترین نرخ‌های رشد جمعیت در جهان را دارد و پیش‌بینی می‌شود جمعیت این کشور تا سال ۲۰۵۰ از ۴۳ میلیون نفر کنونی به ۸۰ میلیون نفر افزایش یابد. در شرایط کنونی بخش اعظمی از اقتصاد عراق تحت کنترل دولت است و نرخ بیکاری در این کشور هم بالاست و به خاطر نبود کار و ضعیف بودن خدمات دولتی بار‌ها و بار‌ها شاهد اعتراضات گسترده مردمی در این کشور بوده‌ایم.

برچسب ها: عراق دینار بودجه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر