23 خرداد 1402 - 09:04

مجمع عمومی فوق العاده و عادی انجمن ملی لیزینگ ایران برگزار شد

مجمع عمومی فوق العاده و عادی انجمن ملی لیزینگ ایران برگزار شد
مجمع عمومی فوق العاده و عادی انجمن ملی لیزینگ ایران با حضور نماینده اتاق ایران، بازرس قانونی انجمن و اعضای مجمع برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۱۷۵۴

به گزارش ایبِنا، جلسه مجمع عمومی فوق العاده و عادی سالیانه انجمن ملی لیزینگ ایران، صبح روز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور اعضا برگزار شد.


انجمن ملی لیزینگ ایران که وارد هفتمین سال فعالیت خود شده است، اکنون به عنوان نهادی واسطه‌گر و مرجع در بین شرکت‌های رسمی لیزینگ کشور شناخته می‌شود، ارتباط‌گیری و برقراری تعاملات موثر با ارگان‌ها و سازمان‌های ذی ربط به منظور ایجاد وحدت رویه در راستای حمایت از منافع اعضاء از اهداف این تشکل اقتصادی است، دستاورد‌های انجمن در طی این سال‌ها منجر به حفظ مرجعیت این تشکل در نهاد‌های بالادستی و شرکت‌های لیزینگ گردیده است.


نماینده اتاق ایران بعنوان ناظر بر مجمع عمومی ضمن خوش‌آمدگویی و ارائه توضیحات اولیه، رسمیت جلسه را اعلام نمود. وی پس از آن، ساز وکار مجمع عمومی فوق العاده را توضیح دادند و با دستور جلسه‌ی اصلاح اساسنامه‌ی انجمن، جلسه رسمیت یافت.


روح اله جراحی رئیس هیات مدیره انجمن به عنوان رئیس مجمع، امید روحانی و علی زارعی در سمت ناظرین و مهدی بسحاق به عنوان منشی مجمع با توافق اعضای حاضر انتخاب گردیدند.


روح اله جراحی رئیس هیات مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران در این زمینه گفت: تغییرات و اصلاحات اساسنامه در سال‌های اخیر دغدغه اعضای هیات مدیره بوده است و لزوم به‌روزرسانی اساسنامه سال‌ها است که احساس می‌شود.


وی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که از ابتدای پذیرش مسئولیت انجمن در پی آن بودیم اصلاحات اساسنامه بود که پس از تشکیل نشست مدیران‌عامل به منظور هم اندیشی و دریافت نکته‌نظرات اعضا، طرح در کارگروه تخصصی اساسنامه از اواخر سال گذشته و برگزاری جلسات متعدد با هیات مدیره انجمن و مسئولین دوره‌های گذشته، کارشناسان اتاق بازرگانی و حقوقدانان برگزار شد و نسخه حاضر پس از بار‌ها اصلاح و گنجاندن نظرات اعضا و تطبیق با الگوی جدید آیین نامه تشکل‌های اتاق ایران تدوین شد.


به گفته جراحی، انجمن ملی لیزینگ ایران تنها تشکل صنعت لیزینگ است که این نهاد تخصصی پتانسیل و توان سیاستگذاری‌های کلان در حوزه تامین مالی در صنعت لیزینگ کشور را داراست و تغییرات اساسنامه در جهت گسترش حیطه تصمیم گیری انجمن، مشازکت حداکثری اعضا، حضور فعال و هم افزایی بیشتر اعمال شده است.


جراحی متذکر شد: به بالاترین رکن انجمن یعنی مجامع عمومی اختیارات بیشتری داده شده، پروسه به حد نصاب رسیدن و تشکیل مجامع آسان‌تر خواهد بود. هدف این است که مجامع نقش خود را در تصمیم گیری و سیاستگذاری‌های انجمن ایفا کند.


وی یادآور شد: با تصویب اساسنامه جدید از این پس بازرس علاوه بر نظارت بر عملکرد مالی، فعالیت‌های هیات مدیره را در چارچوب اساسنامه نیز رصد خواهد کرد. چشم انداز اهداف استراتژیک و عملیاتی مانند نقشه راه، به همگرایی بیشتر در سیاستگذاری هیات مدیره‌ها منجر خواهد شد.


مهدی بسحاق دبیر کل انجمن در جلسه مجمع عمومی فوق العاده نسبت به اصلاح برخی مواد و تبصره‌های اساسنامه انجمن گزارشی را ارائه نمود.


هر یک از اعضای حاضر ضمن ارائه پیشنهادات و نکته نظرات خود نسبت به تغییرات مطروحه رأی مثبت دادند.


در ادامه جلسه وارد دستورات مجمع عمومی عادی سالیانه با دستور جلسه گزارش عملکرد مالی و اجرایی هیئت مدیره منتهی به سال مالی ۱۴۰۱، گزارش پیرامون برنامه و بودجه سال مالی جدید، تصویب مبلغ ورودیه، حق عضویت سالیانه اعضا و انتخاب بازرسان اصلی و علی البدل برگزار شد.


دبیرکل انجمن ضمن تشکر از مدیران عامل برای حضور در مجمع، خلاصه‌ای از فعالیت‌های انجمن و صورت‌های مالی در سال ۱۴۰۱ و پیش بینی بودجه سال ۱۴۰۲ را ارائه نمود، که این گزارش با رأی اعضاء حاضر به تصویب رسید.

سپس بازرس اصلی انجمن گزارش بازرسی را قرائت نمود و اعضای حاضر در جلسه نسبت به نکات مندرج در گزارش بازرسی به بحث و اظهار نظر پرداختند.
مجمع وارد دستور انتخاب بازرس جدید برای یکسال آتی شد. آقایان شهاب حاتمی و حسن طاهری به عنوان دو نامزد جایگاه بازرسی، معرفی شدند که آقای شهاب حاتمی مدیرعامل واسپاری آباد مسکن به عنوان بازرس اصلی و آقای حسن طاهری مدیر عامل واسپاری ارزش آفرین گلرنگ به عنوان بازرس علی البدل توسط اعضای مجمع انتخاب شدند.


از دیگر مصوبات این جلسه انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های انجمن بود.

رییس هیات مدیره انجمن در پایان ضمن قدردانی از اعتماد و مشارکت بالای اعضا، ابراز امیدواری کرد که تداوم این همدلی و همبستگی میان اعضا به انجمنی بالنده و پویاتر بینجامد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر