هشدار برای آلمان:

صنعت آلمان در معرض خطر توقف قرار دارد

صنعت آلمان در معرض خطر توقف قرار دارد
با توقف جریان گاز روسیه به اروپای شرقی، صنعت آلمان کاهش می‌یابد.
کد خبر : ۱۵۱۷۸۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، وزیر اقتصاد آلمان، روبرت هابک، تأیید می‌کند که آلمان با یک چالش بزرگ در زمانی که قرارداد‌های ترانزیت گاز روسیه از اوکراین به کشور‌های اروپای شرقی در سال آینده به پایان می‌رسد، مواجه خواهد شد و توضیح داد که در نتیجه صنعت این کشور کاهش خواهد یافت.

به گفته رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، آژانس آمریکایی "بلومبرگ" اعلام کرد که اگر قرارداد انتقال گاز اوکراین با روسیه تمدید نشود، آلمان ممکن است مجبور به کاهش یا حتی توقف ظرفیت صنعتی شود، زیرا در پایان سال آینده منقضی می‌شود.

هابک در کنفرانس اقتصادی Bad Saro در براندنبورگ، در شرق آلمان، از سیاستگذاران خواست تا از "تکرار مجدد همان اشتباه" خودداری کنند.

از آنجایی که کشور‌هایی مانند اتریش و مجارستان به طور خاص با کمبود منابع تهدید می‌شوند، وزیر اقتصاد به این کشور‌ها قول کمک در این مورد را داد و خاطرنشان کرد که این امر "حتی اگر آلمان مجبور به فداکاری باشد" اتفاق می‌افتد؛ و تاکید کرد که قوانین تقسیم بار کمبود احتمالی گاز در اروپای شرقی باید رعایت شود، به این معنی که آلمان باید گاز خود را به کشور‌های اروپای شرقی صادر کند تا کسری که در آن تشدید می‌شود جبران شود.

این می‌تواند عرضه را برای تولیدکنندگان در بزرگترین اقتصاد اروپا محدود یا کاهش دهد.

وزیر آلمانی با اشاره به اینکه "هیچ سناریوی مطمئنی برای چگونگی پیش رفتن اوضاع وجود ندارد"، خاطرنشان کرد که ظرفیت اضافی برای حفظ عرضه هم به آلمان شرقی و هم به اروپای شرقی ضروری است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر