انگلیس بدترین رکورد صادرات را در «گروه هفت» دارد

انگلیس بدترین رکورد صادرات را در «گروه هفت» دارد
اقتصاد بریتانیا پس از ژاپن در فهرست بدترین رکورد‌های صادرات در میان هفت کشور بزرگ صنعتی قرار دارد.
کد خبر : ۱۵۱۸۱۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، روزنامه گاردین با اشاره به اینکه بر اساس یک تحلیل جدید، بریتانیا از بدترین رکورد صادرات در گروه هفت در یک دهه گذشته رنج برده است، خاطرنشان کرد که این تحلیل احتمالاً فشار بر دولت انگلیس را برای تجدید نظر در توافق تجاری همراه با خروج این کشور از اتحادیه اروپا افزایش خواهد داد.

 

با بهبودی بیشتر هفت اقتصاد بزرگ دیگر از اثرات رکود دوره ویروس کرونا، رشد صادرات انگلیس همچنان کند باقی ماند و شرکت‌های تجاری با اتحادیه اروپا از تشدید تحریم‌ها رنج می‌برند.

 

ارقام کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که ارزش صادرات کالا و خدمات بریتانیا در سال ۲۰۱۲ به ۸۱۳ میلیارد پوند رسید که تنها ۶ درصد افزایش یافت و تا سال ۲۰۲۱ به ۸۶۲.۶ میلیارد پوند رسید.

 

این ارقام در مقایسه با افزایش صادرات در کانادا (۱۰.۲%)، فرانسه (۱۶.۱%)، آلمان (۲۲.۷%)، ایتالیا (۱۵.۹%) و ایالات متحده (۱۳.۸%) است.

 

این در حالی است که ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در مجموع از افزایش ۲۹.۱ درصدی در ارزش صادرات خود در مدت مشابه برخوردار بودند.

 

تنها ژاپن امتیاز بدتری نسبت به بریتانیا کسب کرد، چراکه ارزش تجارت تنها ۰.۵ درصد افزایش یافت.

 

به تازگی، سه خودروساز از بزرگترین خودروسازان جهان، واکسهال، جگوار لندرور و فورد به دولت بریتانیا گفتند که برای تغییر قوانین پس از برگزیت باید با اتحادیه اروپا مذاکره کنند.

 

در آخرین پیش بینی خود، دفتر مسئولیت بودجه پیش بینی کرد که تداوم ضعف در تجارت کلی بریتانیا در دو سال آینده ادامه داشته باشد، به طوری که صادرات در سال جاری ۶.۶ درصد و در سال آینده ۰.۳ درصد کاهش خواهد یافت. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر