روش جدید چین برای دور زدن دلار

روش جدید چین برای دور زدن دلار
افزایش خرید طلا توسط چین، بخشی از حرکت جهانی برای دور شدن از دلار آمریکا است.
کد خبر : ۱۵۱۸۲۱

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، با استناد به داده‌های رسمی گزارش شده، پکن در هفت ماه متوالی در حال جمع‌آوری ذخایر طلا بوده به نحوی که براساس آمار بانک مرکزی چین، دولت این کشور حدود ۱۶ تن از این فلز گرانبها را  در ماه می خریداری کرد.

 

این پایگاه خبری نوشت: پکن از ماه نوامبر هر ماه به ذخایر طلای خود اضافه می‌کند و در مجموع ۱۴۴ تن افزایش می‌دهد.

 

خبرگزاری شین‌هوا روز چهارشنبه با استناد به داده‌های اداره دولتی ارز خارجی گزارش داد، ذخایر طلای چین  تا پایان ماه می به ۶۷.۲۷ میلیون اونس (۲۱۰۲ تن) رسیده است.

 

خرید‌های چین از روند جهانی خرید طلای  بانک‌های مرکزی و دور شدن از دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره پیروی می‌کند. پس از اینکه واشنگتن و متحدانش میلیارد‌ها دلار از ذخایر خارجی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل عملیات نظامی در اوکراین مسدود کردند، اعتماد به دلار در سراسر جهان کاهش یافته است.

 

در همین راستا، بلومبرگ نوشت: بانک‌های مرکزی سال گذشته با وجود افزایش عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و تورم سخت جهانی، حجم زیادی طلا خریداری کردند. شورای جهانی طلا نیز ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که نزدیک به یک چهارم کل بانک‌های مرکزی قصد دارند ذخایر طلای خود را در ۱۲ ماه آینده افزایش دهند، در حالی که دیدگاه آن‌ها در مورد نقش آینده دلار آمریکا بدبینانه‌تر شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر