24 خرداد 1402 - 16:15
عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایبنا:

سیاست‌ خارجی بانک مرکزی امیدوارکننده است/ برقراری ثبات در بازار ارز

سیاست‌ خارجی بانک مرکزی امیدوارکننده است  برقراری ثبات در بازار ارز
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: نتیجه سیاست‌های خارجی و مذاکرات بانک مرکزی با کشور‌های منطقه بسیار امیدوارکننده است.
کد خبر : ۱۵۱۸۲۴

حمید صمدی؛ عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص سیاست‌های خارجی و سفر رئیس کل بانک مرکزی به کشور قطر اظهار داشت: ایجاد ارتباط با کشور‌های منطقه در گام نخست اتفاق بسیار مثبت و امیدوارکننده‌ای است، اما مشروط بر اینکه در عمل هم نتایج این اقدامات دیده شود. به عنوان مثال باید به سفر قبلی رئیس کل بانک مرکزی به واشنگتن و دیدار با مقامات صندوق بین المللی پول اشاره کرد که دسترسی به بخشی از منابع مالی ایران در این صندوق را بدنبال داشت و بسیار پربار و مفید بود.


وی با مثبت خواندن سفر اخیر فرزین به کشور قطر با هدف افزایش همکاری‌های پولی و بانکی گفت: ایجاد و تحکیم روابط با کشور‌های مختلف دنیا به ویژه در منطقه، امری اجتناب ناپذیر و مطلوب است، اما باید منافع کشور نیز در سیاست‌های خارجی مورد توجه قرار داشته باشد. امیدوارم رئیس کل بانک مرکزی از این سفر قطر هم با دست پر به کشور بازگردد.


این فعال اقتصادی با تمجید از دیپلماسی منطقه‌ای دولت در جهت استمرار و تقویت همکاری‌ها و رایزنی‌های پولی و بانکی و اقتصادی افزود: این سیاست می‌تواند به سود مبادلات ارزی و تجاری و در نهایت اقتصاد ما باشد، اما نباید فقط به ایجاد جو روانی و مقطعی آن بسنده شود و باید در دراز مدت و در عمل نیز با نتایج مثبت و موثری همراه باشد.


عضو اتاق بازرگانی ایران به سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی هم اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم بانک مرکزی، کنترل بازار ارز و همچنین نرخ رشد نقدینگی و تورم است. در دولت گذشته، بخش تولید به دلیل تعدد مصوبات و چالش‌هایی که وجود داشت به شدت تضعیف شد. خوشبختانه سیاست های اخیر دولت و بانک مرکزی در راستای حمایت از تولید و  جلوگیری از مصوبات پی در پی و متعارض با تولید، دستاورد‌های خوبی را رقم زد. ضمن اینکه سیاست های بانک مرکزی در ماه‌های اخیر نیز ثبات خوبی را در بازار ارز ایجاد کرد که این ثبات نیز باید ادامه‌دار باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر