اقتصاد نیوزیلند رسما تن به رکود داد

اقتصاد نیوزیلند رسما تن به رکود داد
اقتصاد نیوزیلند به دلیل تأثیرات آب و هوای شدید، رسماً وارد رکود شد.
کد خبر : ۱۵۱۸۵۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، داده‌های رسمی نشان می‌دهد که اقتصاد کشاورزی محور نیوزیلند روز پنجشنبه وارد رکود شد، زیرا طوفان ویرانگر بر اقتصاد آسیب وارد کرد.

آمار نیوزیلند نشان داد که اقتصاد در سه ماهه اول پس از افت ۰.۷ درصدی در پایان سال گذشته، ۰.۱ درصد کاهش یافت.

تحلیلگران گفتند که رکود اقتصادی با تأثیرات آب و هوای شدیدی که در ماه‌های فوریه و مارس به کشور وارد شد، تشدید شد و برخی از مناطق اصلی کشت میوه و سبزی نیوزیلند را تخریب کرد و خسارت زیادی به شبکه جاده‌ها وارد کرد.

گرانت رابرتسون، وزیر دارایی نیوزیلند، چهار ماه قبل از انتخابات عمومی که برای اکتبر آینده برنامه ریزی شده بود، اعتراف کرد که ورود به رکود تعجب آور نبود.

رابرتسون گفت: "ما می‌دانیم که سال ۲۰۲۳ سال سختی است، با کاهش رشد جهانی، تورم برای مدت طولانی تری بالا باقی می‌ماند و اثرات رویداد‌های آب و هوایی در جزیره شمالی همچنان خانواده‌ها و مشاغل را مختل می‌کند. "

دولت تخمین می‌زند که برای جبران خسارات ناشی از آب و هوای شدید تا ۱۵ میلیون دلار نیوزیلند (۹ میلیون دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت.

شایان ذکر است که این اولین رکود اقتصادی در نیوزیلند از سال ۲۰۲۰ است که در اثر همه‌گیری کرونا مرز‌ها را بسته و صادرات را متوقف کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر