نرخ بهره در فدرال رزرو تغییر نکرد

نرخ بهره در فدرال رزرو تغییر نکرد
برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۲، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت.
کد خبر : ۱۵۱۸۵۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از الجزیره در اقدامی که با انتظارات تحلیلگران مطابقت داشت، فدرال رزرو ایالات متحده تصمیم گرفت برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۲ نرخ‌های بهره کلیدی را در محدوده ۵درصد و ۵.۲درصد تثبیت کند و سطوح بهره را که بالاترین سطح از سال ۲۰۰۷ است را حفظ کند.

کمیته فدرال رزرو آمریکا در پایان جلسه خود با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که به نظارت بر پیامد‌های داده‌های دریافتی بر اقتصاد ادامه می‌دهد و در صورت بروز خطر، آماده تنظیم مناسب موقعیت سیاست پولی است که البته ممکن است با بازگرداندن تورم به سطح هدف ۲ درصد مانع دستیابی به اهداف خود شود.

داده‌های تورم ایالات متحده کاهش را نشان داد، زیرا تورم در ماه مه گذشته به ۴.۰ درصد با نرخ سالانه کاهش یافت.

در این بیانیه آمده است که انتظار می‌رود سطح تورم تا پایان سال جاری به ۳.۲ درصد و تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۲.۵ درصد برسد، در حالی که انتظار می‌رود نرخ تورم اصلی تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۳.۹ درصد و ۲.۶ درصد تا پایان سال آینده کاهش یابد.

در شرایطی که فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را متوقف کرد، بازار‌های جهانی منتظر نتایج نشست امروز(پنجشنبه ۱۵ می) بانک مرکزی اروپا هستند چرا که انتظار می‌رود به کمپین تهاجمی خود برای مهار تورم در این قاره ادامه دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر