25 خرداد 1402 - 17:32
مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد؛

رشد ۷۰ درصدی تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی

رشد ۷۰ درصدی تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: رقم تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی سال گذشته نسبت به سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۱۵۱۸۷۷

به گزارش ایبِنا، «فرشید فرخ نژاد» روز پنجشنبه در آیین کاشت ۹۰ اصله درخت به مناسبت نودمین سالروز تاسیس بانک کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تخصیص اعتبار این بخش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان (۱۰۰ همت) به ۱۸۸ هزار میلیارد تومان (۱۸۸ همت) رسیده که بیش از ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهدو این اعتبار به حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: جامعه هدف، مشتریان و تخصیص منابع بانک کشاورزی در راستای حفظ امنیت غذایی جامعه است. یکی از تکالیف بانک کمک به توسعه منابع طبیعی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری است و ما نیز این امر را در اولویت قرار داده ایم.

وی اظهار داشت: بانک کشاورزی متناسب با ظرفیت، امکانات و اختیاراتی که دارد توزیع در حوزه‌های مختلف کشاورزی اعم از درختکاری را انجام می‌دهد؛ بنابراین امروز با حضور پیشکسوتان، نام آوران بانک کشاورزی و گروهی از خانواده شهدا عملیات کاشت ۹۰ اصله نهال غیرمثمر در پارک جنگلی کوهسار انجام شد.

فرخ نژاد با بیان اینکه امسال نیز پرداخت تسهیلات همانند سال گذشته در بخش‌های مختلف از جمله حوزه باغبانی و درخت کاری صورت می‌گیرد، گفت: متناسب با این کار برای برنامه کاشت یک میلیارد درخت در یک بازه زمانی ۴ ساله که دولت اعلام کرده، بخشی تامین اعتبار توسط بانک کشاورزی و سایر بانک‌ها انجام می‌شود، زیرا طبق قانون بانک‌ها مکلف هستند که بخشی از اعتبارات را در حوزه کشاورزی تخصیص دهند.

رشد ۲ برابری پرداخت تسهیلات به مکانیزاسیون کشاورزی

مدیرعامل بانک کشاورزی درباره پرداخت تسهیلات برای مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی نیز گفت: سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی اختصاص یافته بود، این اعتبار به ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه شد که ۲ برابر رشد را نشان می‌دهد.

به گفته وی، متناسب با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، ماهانه این اعتبار را تخصیص می‌دهیم که در استان‌ها پرداخت خواهد شد.

۳.۵ همت افزایش سرمایه از محل پتروشیمی شازند

فرخ نژاد درخصوص افزایش سرمایه بانک انتقال سرمایه پتروشیمی شازند گفت: افزایش سرمایه بانک کشاورزی از محل دولت باید انجام شود؛ بنابراین پیگیر هستیم که بانک به نسبت کفایت سرمایه ۸ درصدی برسد که در چند مرحله انجام می‌شود؛ این بخش ۳.۵ هزار میلیارد تومان (۳.۵ همت) از محل پتروشیمی شازند بوده است که در حال انجام کار‌های اداری آن هستیم تا امسال اجرایی شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن ۷.۵ هزار میلیارد تومان در سال گذشته مصوب و اوراق دولتی تخصیص داده شد که سررسید آن ۳۰ آذرماه امسال است و از تاریخ این مبلغ کار‌های ثبت قانونی و اضافه شدن به افزایش سرمایه را انجام می‌دهیم.

اولویت شرکت‌های دانش بنیان برای تخصیص تسهیلات

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: از محل منابع داخلی بانک کشاورزی و همینطور صندوق توسعه ملی قرارداد‌هایی منعقد شده، شرکت‌های دانش بنیان در اولویت هستند تا بتوانیم به آن‌ها تسهیلات ارایه بدهیم البته این اقدام با تمرکز بربخش کشاورزی است.

وی اظهار داشت: بودجه صندوق توسعه ملی برای بانک کشاورزی در بخش‌های مختلف به شکل عام است که در اولویت پرداخت تسهیلات ما شرکت‌های دانش بنیان قرار دارند.

۱۲ هزار میلیارد تومان پرداختی تسهیلات به بخش تولید از محل آزادسازی یارانه‌ها

فرخ نژاد درباره دامدارکارت، و شیلات کارت نیز گفت: سال گذشته به دلیل آزادسازی یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی براساس تصمیم دولت، قرار شد برای حمایت بخش کشاورزی تسهیلاتی پرداخت شود سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان بود کماکان این مهم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این تسهیلات، چون سررسیده شده با هماهنگی انجام شده و مجوزه‌های دریافتی استهمال شدند و فرصت داده شد تا کشاورزان بتوانند در بازه‌های زمانی بعدی اقساط را پرداخت کنند.

تخصیص ۳ همت برای فرصت به مشتریان جهت حصول مطالبات

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: وصول مطالبات در بانک کشاورزی فرایند خاصی دارد، زیرا مشتریان و جامع هدف ما کشاورزان در مناطق مختلف با توجه به بلایای طبیعی و سیل است، توجه داریم که رفتار ما با کشاورزان و مشتریان به گونه‌ای باشد که شرایط آن‌ها درک شود؛ بنابراین امسال برای فرصت به مشتریان ۳ همت ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد:، چون این عدد پایین‌تر از رقمی بود که بانک تسهیلات به مشتریان پرداخت کرده و به دنبال حصول مطالبات بود درخواست‌هایی ارسال شده که اگر این مبلغ نیز آیین نامه اجرایی و تضمین نامه توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شود برای مشتریان فرصت زمانی درنظر گرفته می‌شود.

آیین کاشت ۹۰ اصله درخت به مناسبت نودمین سالروز تاسیس بانک کشاورزی با حضور مسئولان بانک کشاورزی، مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در محل پارک جنگلی کوهسار تهران انجام شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر