27 خرداد 1402 - 12:10
در گفتگو با ایبِنا تشریح شد؛

تأثیر سفر وزیر خارجه عربستان بر بازار ارز

تأثیر سفر وزیر خارجه عربستان بر بازار ارز
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: سفر وزیر خارجه عربستان به ایران بر بازار ارز اثری مثبت دارد و باعث ایجاد آرامش در این بازار می‌شود.
کد خبر : ۱۵۱۹۱۷

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروزدر حالی به تهران سفر می‌کند و با همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد که طبق شنیده‌ها قرار است در این دیدار درباره توسعه روابط بین دو کشور و حتی بازگشایی سفارت عربستان در تهران هم  مذاکراتی انجام شود. این در حالی است که 

 

در همین باره، حجت الله جودکی؛ کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا، دیدگاه خود درباره اثر سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به ایران در بازار ارز و اقتصاد را ارائه داده است.

 

جودکی با بیان اینکه به هر میزان که رفت و آمد‌های دیپلماتیک بیشتر باشد، امیدواری به بهبود روابط در دو کشور افزایش پیدا می‌کند، تاکید کرد: گاهی بین دو کشور جنگ سرد وجود دارد به همین دلیل بسیاری از مسائل فی‌مابین تشدید می‌شود، اما هم اکنون بین ایران و عربستان جنگ سردی وجود ندارد، بنابراین در این وضعیت سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به ایران کارساز است.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: اگر در کنار این سفر اقدامات اقتصادی انجام بگیرد، به طور قطع نتیجه بخش خواهد بود. همچنین گفتنی است این سفر بر بازار ارز اثری مثبت دارد و باعث ایجاد آرامش در این بازار می‌شود، چون در گذشته اخبار منفی در حوزه روابط ایران و عربستان مطرح می‌شد که آن اخبار بر بازار اثری منفی می‌گذاشت و به طور طبیعی زمانی که اخبار مثبت باشد پیامد‌های آن نیز مثبت خواهد بود.

 

وی با اشاره به این موضوع که باز کردن آغوش به روی کشور‌های منطقه به نفع ایران از تمامی لحاظ‌ها چه اقتصادی و چه سیاسی است، گفت: به هر میزان که تنش‌ در منطقه کم شود بازار ارز آرامش بهتری پیدا می‌کند. این بازار از اخبار منفی می‌ترسد بنابراین هر چه اخبار مثبت باشد ثبات در این بازار بیشتر است.

 

جودکی در پایان تاکید کرد: این سفر بر فضای اقتصادی و تجاری کشورمان اثر مثبتی دارد، اما باید در کنار سایر عوامل و اقدامات مورد توجه دیگری هم قرار بگیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر