فصل جدید مشارکت در پروژه‌های اقتصادی روسیه و الجزایر

فصل جدید مشارکت در پروژه‌های اقتصادی روسیه و الجزایر
محمد عراقب وزیر انرژی الجزایر از پروژه‌های مهمی در بخش انرژی که با همکاری شرکت‌های روسی در حال اجرا هستند، خبر داد.
کد خبر : ۱۵۱۹۲۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، محمد عرقاب، وزیر انرژی الجزایر گفت که کشورش تجربه قبلی با روسیه در پروژه‌ای دارد که به موفقیت بزرگی دست یافت و الجزایر را بر آن داشت تا برای همکاری با آن در توسعه و تجهیز میدان‌های جدید بازگردد.

وزیر انرژی الجزایر در نشستی با عنوان "همکاری اقتصادی روسیه و الجزایر" که در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی در سن پترزبورگ برگزار شد، گفت: روابط متمایز و مهمی بین دو کشور به ویژه در پروژه‌های توسعه میادین نفتی در الجزایر با همکاری شرکت روسی "گازپروم" برقرار است.

عرقاب افزود: ما مشتاقانه با روسیه به توسعه صنعت هیدروکربن امیدواریم، زیرا الجزایر کشور بزرگی است و نیاز به توسعه این بخش دارد. در این راستا ما امتیازاتی را به شریک روسی برای ارتقاء میادین خود به منظور رسیدن به مرحله بازاریابی سوخت ارائه می‌دهیم.

وزیر صنعت در خصوص همکاری در صنایع پتروشیمی نیز گفت: برای این منظور راهبردی را تدوین کردیم که در نوع خود اولین راهبرد توسعه صنایع تولیدی و پتروشیمی است و روسیه در این زمینه دارای وجهه جهانی است.

عرقاب افزود که کشورش می‌خواهد بخش برق را با شرکت‌های روسی توسعه دهد، زیرا تجربه منحصر به فردی با آن‌ها دارد، چراکه روسیه از دهه هفتاد قرن گذشته یک نیروگاه در الجزایر تأسیس کرد و تا کنون به خوبی کار می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر