توافقنامه ایران و اوراسیا تا پایان سال امضا می‌شود

توافقنامه ایران و اوراسیا تا پایان سال امضا می‌شود
معاون نخست وزیر روسیه گفت: توافقنامه منطقه آزاد تجاری ایران و اوراسیا می‌تواند تا پایان سال امضا شود.
کد خبر : ۱۵۱۹۷۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا، به نقل از تاس، به گفته الکسی اورچوک، اوراسیا در حال توسعه تعدادی توافق آزاد تجاری با چند کشور دیگر است که مذاکرات با آن‌ها نیز در حال انجام است. وی در مصاحبه با تاس در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت:روسیه پیش بینی می‌کند که توافق منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا قبل از پایان سال امضا شود. وی افزود: الان، اتحادیه اوراسیا به انعقاد چنین توافقی با ایران بسیار نزدیک شده است. این موضوع، در شورای بین دولت‌های اوراسیا مورد بررسی قرار گرفت و از حمایت سران دولت‌ها برخوردار شد. معاون نخست وزیر روسیه گفت: بنابراین، ما در حال پیشرفت هستیم و می‌توان توافق را امضا کرد.



به گفته معاون نخست وزیر روسیه، اوراسیا در حال توسعه تعدادی توافقنامه آزاد تجاری با چند کشور دیگر است که مذاکرات با آن‌ها نیز در حال انجام است. اورچوک گفت: ما در حال مذاکره با مصر، هند، اندونزی و امارات هستیم. همه این کشور‌ها با ما دوست هستند، بازار‌های رو به رشدی دارند و در نتیجه این مرکز اقتصادی جهان چندقطبی جدید همسو با آن‌ها حرکت می‌کند. او به این واقعیت توجه کرد که حتی مذاکرات دوجانبه در مورد مناطق آزاد تجاری "بسیار دشوار است و سال‌ها طول می‌کشد. "



مذاکره کنندگان باید بسیاری از منافع مختلف را در نظر بگیرند. به زعم ما، منافع هر پنج کشور عضو این اتحادیه، تجارت و مشتریان آن‌ها در اینجا دخیل است. همه این‌ها باید توسط مذاکره کنندگان ما در نظر گرفته شود. این، فرآیندی پیچیده است. کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر