قرارداد ۲۷ ساله قطر با شرکت ملی نفت چین

قرارداد ۲۷ ساله قطر با شرکت ملی نفت چین
قطر در حال آماده شدن برای انعقاد دومین قرارداد بزرگ برای تامین گاز به چین است.
کد خبر : ۱۵۲۰۳۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، به گزارش فایننشال تایمز بریتانیا، قطر در حال آماده شدن برای انعقاد دومین قرارداد عمده تامین LNG خود با چین است که طی ۲۷ سال طول می‌کشد.


این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد که «قطر انرژی در حال آماده شدن برای امضای قراردادی ۲۷ ساله با شرکت ملی نفت چین است».

این روزنامه افزود: انعقاد چنین قراردادی برای دومین بار، ظرف یک سال، با یک شرکت جدید چینی، نشانه بارز رقابت شرکت‌های انرژی آسیایی با یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان است که به نوبه خود بخش عمده‌ای از تولید گاز طبیعی مایع خود را به آسیا می‌فروشد. "


این روزنامه انگلیسی اعلام کرد که بر اساس این قرارداد، چین سالانه ۴ میلیون تن گاز طبیعی مایع از این کشور خلیج فارس خریداری خواهد کرد.

شرکت ملی نفت چین ۵ درصد از سهام یکی از قطار‌های گاز طبیعی مایع، در پروژه توسعه قطر در میدان شمالی یعنی بزرگترین مخزن گاز طبیعی در جهان را به عنوان شریک در این پروژه خواهد گرفت.

این توافق تنها ۷ ماه پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت چینی سینوپک به توافقنامه ۲۷ ساله مشابهی با شرکت انرژی قطر دست یافت که در آن زمان قطر آن را "طولانی‌ترین قرارداد تامین گاز در تاریخ صنعت LNG" توصیف کرد.

قطر به دنبال سود بردن از ترس کمبود گاز روسیه به اروپا بود، بنابراین تعدادی توافقنامه را تمدید کرد و قرارداد‌های دیگری را با چین، هند، بنگلادش و آلمان، علاوه بر مشتریان سابق خود، کره جنوبی و ژاپن امضا کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر