آرامش و ثبات بر بازار طلا حاکم است/ ریزش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت

آرامش و ثبات بر بازار طلا حاکم است  ریزش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت
کارشناس بازار طلا گفت: ریزش قیمت‌ها در این هفته همچون هفته‌های قبل ادامه داشت و پیش‌بینی می‌شود این روند تداوم داشته باشد.
کد خبر : ۱۵۲۱۲۵

به گزارش ایبِنا، محمد کشتی آرای؛ کارشناس بازار طلا گفت: در هفته پایانی خردادماه و در نخستین روز از تیرماه بازار طلا بازاری آرام و با ثبات بود و ریزش قیمت‌ها در این هفته همچون هفته‌های قبل ادامه داشت و پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه داشته باشد.


وی اظهار کرد: هفته گذشته قیمت طلا و فلزات گرانبها همچون نقره، پالادیوم و پلاتین به شدت با کاهش همراه بود.


وی بیان کرد: بهای انس جهانی طلا با ۳۲ دلار کاهش هفتگی در آخرین معاملات به ۱۹۲۶ دلار رسید از طرفی با توجه به نوسانات کم نرخ ارز و افت بهای جهانی قیمت طلا باز هم در بازار داخل سیر نزولی داشت.


این فعال صنفی گفت: در آخرین معاملات روز گذشته سکه طرح قدیم نسبت به ابتدای هفته ۶۳۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.


کشتی آرای تصریح کرد: در مجموع قیمت انواع سکه با توجه به کاهش قیمت جهانی و ثبات نرخ ارز با کاهش همراه بوده است.


وی ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده در آخرین معاملات ۱۲۵ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۴ هزار تومان افت قیمت هفتگی را ثبت کرد.


وی گفت: حباب انواع سکه به خصوص نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک کرمی به دلیل کاهش تقاضا در طول هفته گذشته کاهش یافت و حباب سکه طرح جدید به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.


به گفته این فعال صنفی در هفته پایانی خردادماه و در نخستین روز از تیرماه بازار طلا بازاری آرام و با ثبات بود و ریزش قیمت‌ها در این هفته همچون هفته‌های قبل ادامه داشت.


وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش قیمت جهانی طلا و فلزات دیگر در چند روز آینده نوسان خاصی را در قیمت انواع سکه و طلا شاهد نباشیم و همچنان ثبات و آرامش بر بازار حاکم باشد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: طلا سکه بازار سکه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر