برگزیت برای تجارت آلمان و انگلیس فاجعه اقتصادی بود

برگزیت برای تجارت آلمان و انگلیس فاجعه اقتصادی بود
رئیس تجارت خارجی اتاق صنعت و بازرگانی آلمان، برگزیت را یک "فاجعه اقتصادی" برای روابط تجاری بین بریتانیا و آلمان خواند.
کد خبر : ۱۵۲۱۵۹

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، فولکر تریر، رئیس تجارت خارجی اتاق صنعت و بازرگانی آلمان (DIHK) روز پنجشنبه در گفتگو با رویترز تأکید کرد برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) یک "فاجعه اقتصادی" برای روابط تجاری بین بریتانیا و آلمان بوده است.

به گفته این اقتصاددان، تصمیم لندن برای خروج از بازار واحد اتحادیه اروپا منجر به کاهش سرمایه‌گذاری مستقیم از سوی آلمان شده و موقعیت بریتانیا به عنوان یک شریک تجاری کلیدی را به خطر انداخته است.

تریر گفت: برگزیت یک فاجعه اقتصادی برای هر دو طرف کانال است... خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روابط تجاری نزدیک ما را دشوارتر کرده است و هنوز... عدم اطمینان از (آینده) تجارت شرکت‌های آلمانی در بریتانیا وجود دارد.

وی در ادامه افزود: حجم سرمایه گذاری مستقیم آلمان در بریتانیا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۱۶، سال برگزاری همه پرسی برگزیت، ۱۶.۱ درصد کاهش یافت.

این مقام آلمانی اظهار داشت: در سال ۲۰۲۲، آلمان ۷۳.۸ میلیارد یورو (۸۰.۵۷ میلیارد دلار) کالا به بریتانیا صادر کرد که در مقایسه با ارقام سال ۲۰۱۶ کاهش ۱۴.۱ درصدی نشان می‌دهد.

وی با بیان این که آن زمان، بریتانیا سومین بازار بزرگ صادرات آلمان بود، افزود:این کشور در حال حاضر به رتبه هشتم سقوط کرده است.

تریر گفت: از نظر مجموع صادرات و واردات، بریتانیا از جایگاه پنجم در سال ۲۰۱۶ به رتبه یازدهم در سال ۲۰۲۲ سقوط کرد.

بر اساس داده‌های اتاق صنعت و بازرگانی آلمان، ۲۱۶۳ شرکت آلمانی در حال حاضر در بریتانیا فعالیت می‌کنند که ۵.۲ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد.

منبع:تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر