آژانس آمریکایی بلومبرگ؛

دلار در این کشور لاتین کمیاب شد/ رکورد استفاده از یوان در آرژانتین

دلار در این کشور لاتین کمیاب شد  رکورد استفاده از یوان در آرژانتین
سهم معاملات یوان چین در بازار ارز در آرژانتین به رکورد روزانه ۲۸ درصدی در مقایسه با ۵ درصد در «ماه می‌» رسید.
کد خبر : ۱۵۲۱۶۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، آژانس آمریکایی "بلومبرگ" اعلام کرد که یافتن دلار آمریکا در آرژانتین دشوار شده است.

این آژانس افزود که از دست دادن دلار در آن کشور لاتین، غول سخت‌افزار ایالات متحده، ویرپول را بر آن داشت تا به فکر پرداخت به یوان چین برای واردات قطعات یدکی برای کارخانه جدیدش باشد.

مارسلو الیزوندو، اقتصاددان تجاری در بوئنوس آیرس گفت: بانک مرکزی دلار ندارد، بنابراین به کمک اضطراری چین نیاز دارد.

الیزوندو خاطرنشان کرد: برای آرژانتین، پیوند ارزی آن با چین یک وضعیت اضطراری است، اما برای چین، این نقطه اهرمی برای استفاده از یک فرصت ژئوپلیتیکی است.

به عنوان مثال، برزیل قصد دارد از یوان بیشتری نیز استفاده کند که این یک تصمیم سیاسی است و توسط رئیس جمهور برزیل لولا داسیلوا برای جستجوی جایگزین‌هایی برای دلار اتخاذ شده است.

در آرژانتین نیز استفاده از یوان یک راه حل سریع و کوتاه مدت برای حفظ حرکت خطوط مونتاژ است، زیرا برنامه ریزی بلندمدت با تورم بالا و سیاست‌های پر پیچ و خم به چالش کشیده شده است.

چین اخیراً به آرژانتین اجازه داد تا از بیش از نیمی از خط سوآپ ارزی ۱۸ میلیارد دلاری برای حمایت از تجارت بین آن‌ها استفاده کند.

ماریا کاستیلیونی، مدیر شرکت مشاوره C&T Asesores در بوئنوس آیرس، گفت: "تن‌ها گزینه باقی مانده برای او دسترسی به یوان از خط سوآپ چین است. "

بر اساس گزارش بلومبرگ آمریکایی، حدود ۵۰۰ شرکت آرژانتینی علاوه بر شرکت‌های نفتی و معدنی، درخواست کرده‌اند تا ارزش واردات را به یوان بپردازند که شامل تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی، قطعات خودرو و منسوجات می‌شود.

بنابر اعلام بانک مرکزی، مقامات اجازه دادند که پرداخت‌های وارداتی به ارز چینی معادل ۲.۹ میلیارد دلار انجام شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر