بزرگترین مانع رشد اقتصاد آلمان چیست؟

بزرگترین مانع رشد اقتصاد آلمان چیست؟
پژوهش اخیر بانک توسعه آلمان نشان داد که فقدان کارگران آموزش دیده مناسب یکی از بزرگترین موانع رشد اقتصادی است.
کد خبر : ۱۵۲۲۷۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الاهرام، این پژوهش همچنین اشاره می‌کند که بخش خدمات بیشترین آسیب را دیده است.

پارلمان آلمان در همین ماه، قانونی را تصویب کرد که قوانین مهاجرت را برای کارگران ماهر تسهیل می‌کند تا به بزرگترین اقتصاد اروپا کمک کند که با کمبود مزمن نیروی کار در تعدادی از صنایع مقابله کند.


هدف این قانون جدید تشویق کارگران ماهر خارج از اتحادیه اروپا برای آمدن به آلمان و همچنین ایجاد فرصت‌هایی برای پناهجویان در آلمان است.

پژوهش بانک توسعه آلمان نشان داد که بیش از ۴۲ درصد از شرکت‌های مورد بررسی از کمبود کارگران آموزش دیده شکایت دارند، در حالی که این درصد به ۷۵ درصد از شرکت‌ها در زمینه خدمات حقوقی و مشاوره مالیاتی رسیده است.

این پژوهش نشان داد که شرکت‌های بزرگ بیش از شرکت‌های کوچکتر از کمبود کارگر رنج می‌برند و مناطق شرقی آلمان بیش از جنوب غربی کشور از این مشکل رنج می‌برند.

"فریتسی کولر گیب"، تحلیلگر ارشد اقتصادی در این بانک، انتظار داشت که در صورت ادامه احیای اقتصاد، کمبود کارگران آموزش دیده تا پایان سال جاری افزایش یابد.

وی بر نیاز به حل مشکل از طریق یک سیستم مهاجرت هدایت شده که اجازه ورود کارگران آموزش دیده به آلمان را می‌دهد و در عین حال بهره وری کارگران را افزایش می‌دهد و همه آلمانی‌هایی را که قادر به کار هستند بسیج کند، تاکید کرد. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر