21 تير 1402 - 10:10
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

تداوم رشد تولید و صنعت مستلزم سیاست‌ تثبیت ارزی/ بانک مرکزی باید این مسیر را ادامه دهد

تداوم رشد تولید و صنعت مستلزم سیاست‌ تثبیت ارزی  بانک مرکزی باید این مسیر را ادامه دهد
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: برای تداوم رشد تولید و صنعت و بهبود اقتصاد کشور نیازمند اجرای سیاست‌های تثبیت بازار ارز هستیم.
کد خبر : ۱۵۲۲۹۷

ابراهیم امیدی، عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی به خبرنگار ایبِنا گفت: در ماه‌های گذشته شاهد اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های خوبی از سوی بانک مرکزی بودیم که مجموعه این اقدامات توانست قیمت ارز را تا حد مطلوبی ثابت و حتی پایین نگه دارد. بی‌تردید تداوم و استمرار این وضعیت می‌تواند کمک بزرگی در روند رشد تولید و صنعت محسوب شود و وضعیت اقصادی کشور را تا حد زیادی بهبود بخشد.


وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی برای اجرای سیاست‌های کنترلی خود در بازار ارز کار سختی را پیش رو دارد، تصریح کرد: هرچند بانک مرکزی در این مدت به خوبی توانسته بازار ارز را از نوسان و سردرگمی دور نگه دارد و ثبات خوبی به این بازار ببخشد، اما همچنان کار سختی را برای تداوم این وضعیت پیش رو دارد. مطمئنا بانک مرکزی اگر بتواند با تکیه بر اختیارات و استقلال کافی همین مسیر را ادامه دهد می‌توان امیدوار بود ثبات بیشتری دربازار ایجاد خواهد شد.


این فعال اقتصادی به دستاورد‌های دیپلماسی منطقه‌ای بانک مرکزی نیز اشاره کرد و گفت: سفر‌های اخیر رئیس کل بانک مرکزی به کشور‌های مختلف می‌تواند باعث ایجاد روابط بیشتر و بهتر اقتصادی، تجاری و مالی بین ایران و کشور‌های منطقه شود و طبیعتا این روابط، تسهیل در واردات و صادرات و مبادلات ارزی را به دنبال دارد. هر چقدر این سیاست‌های خارجی و دیپلماسی منطقه‌ای از سوی بانک مرکزی و دیگر مسئولان اقتصادی کشورمان بیشتر صورت گیرد، می‌توان به بی اثر کردن تحریم‌های آمریکا و غرب و بهبود وضعیت اقتصادی کشور امیدوارتر بود.


امیدی یکی از تاثیرات ایجاد روابط با کشور‌های مختلف را از رفع موانع واردات و صادرات خواند و گفت: با ایجاد تعامل و همکاری بیشتر با کشور‌های منطقه، می‌توانیم فردای بهتری را برای اقتصاد کشور رقم بزنیم. باید به این حقیقت اشاره کرد که مراودات مالی و ارزی نقش اصلی را در تجارت جهانی ایفا می‌کند و اگر بتوانیم مباحث مربوط به نقل و انتقال پولی را تسهیل کنیم نیز به پیشرفت بیشتر تولید و صنعت کشورمان کمک کرده‌ایم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر