معاون نخست وزیر روسیه:

تقاضای پول نقد در روسیه به حالت عادی برگشت

تقاضای پول نقد در روسیه به حالت عادی برگشت
معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به افزایش تقاضای اسکناس روبل پس از شورش گروه واگنر اظهار کرد: اکنون وضعیت کاملاً تثبیت شده است.
کد خبر : ۱۵۲۳۱۸

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، تقاضای ارز در روز شنبه در ۱۵ منطقه روسیه در جریان شورش کوتاه مدت خصوصی نظامی واگنر افزایش یافت. آندری بلوسوف معاون اول نخست وزیر روسیه اعلام کرد تقاضای پول نقد در سراسر روسیه ۳۰ درصد و در مناطق جنوبی ورونژ، لیپتسک و روستوف-آن-دون تا ۸۰ درصد افزایش یافته است. بلوسوف گفت که بانک مرکزی با تزریق سه برابری نقدینگی به بانک‌های منطقه از بروز هرگونه مشکل مهم جلوگیری کرده و اطمینان داده که وضعیت به حالت عادی بازگشته است. وزیر در پایان گفت: از روز یکشنبه تقاضا شروع به کاهش کرد، اکنون وضعیت کاملاً تثبیت شده است.

گروه واگنر به رهبری اوگنی پریگوژین، در روز جمعه علیه رهبری نظامی روسیه شورش کرد. واحد‌های مسلح یک مقر نظامی را در روستوف-آن-دون به تصرف خود درآوردند و برخی نیرو‌ها به سمت مسکو حرکت کردند. با این حال، شنبه شب پریگوژین موافقت کرد که در ازای ضمانت‌های امنیتی به عنوان بخشی از توافق با کرملین، با میانجیگری رئیس جمهور بلاروس، الکساندر لوکاشنکو پیشروی به سمت پایتخت روسیه را متوقف کند و نیرو‌های خود را به پایگاه‌های خود بازگرداند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر