کمک چین به توسعه صنعت فضایی مصر

کمک چین به توسعه صنعت فضایی مصر
چین دو مدل ماهواره با بودجه پکن به مصر تحویل داد.
کد خبر : ۱۵۲۳۳۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شینهوا ، دو مدل ماهواره پروژه MisrSat ۲ با بودجه چین به مصر تحویل داده شده که۹ براین اساس مصر را به اولین کشور آفریقایی با ظرفیت مونتاژ، ادغام و آزمایش ماهواره تبدیل کرد.

سفیر چین در مصر، لیائو لیچیانگ، در مراسم تحویل که در آژانس فضایی مصر در نزدیکی پایتخت اداری جدید مصر برگزار شد، تایید کرد: پروژه ماهواره‌ای MisrSat ۲ پایه محکمی برای توسعه صنعت فضایی در مصر ایجاد کرده است و توسعه فناوری فضایی در قاره آفریقا را ارتقا خواهد داد.

لیائو گفت که این رویداد یکی دیگر از نتایج تاریخی ساخت مشترک طرح کمربند و جاده بین چین و مصر است.

وی افزود: این اولین بار است که چین آزمایش‌های ماهواره‌ای در مقیاس بزرگ را در خارج از کشور انجام می‌دهد و ماهواره‌ها را در کشور دیگری تحویل می‌دهد.

سفیر چین توضیح داد که مصر اولین کشور آفریقایی است که توانایی کامل برای آزمایش یکپارچه سازی مونتاژ ماهواره را دارد.

رانیا المشاط، وزیر همکاری‌های بین المللی مصر در مراسم تحویل گرفتن از این کشور از حمایت و همکاری چین با آژانس فضایی مصر تشکر کرد و چین را به عنوان شریک راهبردی و دوست مصر ستود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز مونتاژ، ادغام و آزمایش ماهواره "EgyptSat ۲" با بودجه چین ظرفیت مصر را در تحقیق، توسعه، اندازه گیری و نظارت ماهواره‌ای افزایش داده است و مصر را به یک کشور آفریقایی پیشرو در زمینه فضا تبدیل کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر