در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

پیش بینی شاخص بورس در هفته جاری

پیش بینی شاخص بورس در هفته جاری
یک کارشناس بورسی گفت: در هفته جاری شاهد بازاری مثبت و منفی با نوسان کم هستیم که در آن شاخص هم وزن از شاخص کل وضعیت بهتری دارد.
کد خبر : ۱۵۲۳۸۸

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، در رابطه با پیش بینی شاخص کل در هفته جاری گفت: وضعیت بازار در هفته جاری با کمی نوسان همراه است، به همین علت شاخص کل از داشتن روندی قوی بازخواهد ماند. بورس در هفته‌های گذشته از اخبار به نسبت شرایط بنیادین بیشتر تاثیر گرفته است.

 

وی ادامه داد: شاخص به اخبار در هفته‌های گذشته واکنش نشان داده بنابراین در هفته جاری نیز هر خبر اقتصادی می‌تواند بازار سرمایه را متاثر کند، اما فارغ از اخبار، بازار از لحاظ تکنیکال در حال کف سازی بالای منطقه شکسته شده ۲ میلیون و ۱۰۰ واحد است، به همین جهت  احتمالا برای این هفته شاهد بازاری مثبت و منفی با نوسان کم باشیم.

 

سبقت شاخص هم وزن از شاخص کل درهفته آتی 

 

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این موضوع که درهفته جاری احتمالا سهم‌های کوچک یا تک سهم‌ها  نسبت به سهم‌های بزرگ وضعیت بهتری دارند، گفت: دراین هفته تک سهم‌هایی که گزارش‌ ماهانه خوبی دارند نسبت به سایرسهم‌ها وضعیت بهتری خواهند داشت، با استناد به این موضوع شاخص کل هم وزن نسبت به شاخص کل بورس در هفته جاری روند بهتری دارد.

 


آسایش ادامه داد: در هفته جاری صنایع بانکی و خودرویی می‌توانند لیدر‌های بازار سرمایه باشند و به بازار کمک کنند.

 


این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که چه عواملی بر روند شاخص کل در هفته جاری اثر می‌گذارد؟ تاکید کرد: در چند مدت اخیر شاهد اخبار خوب در حوزه ارتباط با کشور‌هایی مانند عربستان بودیم از این قبیل اخبار یا تغییر در نرخ ارز و از طرفی موضوع نرخ خوراک پتروشیمی‌ها می‌تواند از جمله عوامل تاثیر گذار بر روند بورس باشد؛ همچنین گفتنی است که موضوع قیمت گذاری دستوری خودرو و شورای رقابت می‌تواند در این هفته یا هفته‌های آتی به بازار سرمایه کمک کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر