پوتین اعلام کرد

همکاری روسیه و بلاروس برای مصونیت از تحریم‌های غرب

همکاری روسیه و بلاروس برای مصونیت از تحریم‌های غرب
ولادیمیر پوتین اظهار داشت که روسیه و بلاروس به شدت در حال کار بر روی توسعه تجارت متقابل هستند.
کد خبر : ۱۵۲۴۰۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه و بلاروس تمام تلاش خود را برای تضمین مصونیت در برابر تحریم‌ها و توسعه تجارت متقابل که به آن‌ها اجازه می‌دهد تولید را حفظ و تغییر مسیر دهند، انجام می‌دهند.

پوتین در سخنرانی خود برای شرکت کنندگان در مجمع مناطق روسیه و بلاروس گفت: "روسیه و بلاروس تمام تلاش خود را برای تضمین ثبات اقتصاد خود و مصونیت خود در برابر تاثیر منفی تحریم‌ها انجام می‌دهند و دشوار است در این زمینه بدون مشارکت نزدیک منطقه‌ای به موفقیت دست یابیم. "

پوتین خاطرنشان کرد که با امتناع تعدادی از کشور‌های غربی از همکاری و بستن بازار‌های کشور‌های متخاصم، مناطق روسیه و بلاروس به شدت بر روی توسعه تجارت متقابل کار می‌کنند و این به حفظ تولید و تمرکز مجدد بر تحویل به مصرف کنندگان در دو کشور کمک می‌کند.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: ابتکارات مشترک منطقه‌ای با هدف افزایش همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی، حفظ حافظه مشترک تاریخی و مبارزه با جعل تاریخ، شایسته تقدیر ویژه است.

وی افزود: مینسک اولین شریک تجاری مسکو در میان اعضای CIS و چهارمین شریک تجاری در جهان است.

وی خاطرنشان کرد که طی سال گذشته، تجارت ۱۲ درصد افزایش یافته و از ۳ تریلیون روبل (۱ دلار = ۸۶.۰۸ روبل) فراتر رفته است.

این روند مثبت، مربوط به ژانویه تا آوریل است، زمانی که تجارت متقابل ۱۱ درصد افزایش یافت.

ژانویه گذشته، دبیر کل ولایات متحده روسیه و بلاروس، دیمیتری میزینتسف، اظهار داشت که تصمیمات سال گذشته که انتقال روسیه و بلاروس به مرحله جدیدی از یکپارچگی اقتصادی را تعیین می‌کرد، اجرا شده است.

در فوریه گذشته نیز، رئیس جمهور پوتین از گسترش همکاری‌های صنعتی بین روسیه و بلاروس ابراز خرسندی کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر