جذب سرمایه‌های خارجی در مناطق آزاد تجاری چین/ صادرات در حال کاهش است

جذب سرمایه‌های خارجی در مناطق آزاد تجاری چین  صادرات در حال کاهش است
چین برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، اقداماتی را برای افتتاح مناطق ویژه آزاد تجاری انجام داده است.
کد خبر : ۱۵۲۴۵۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الاهرام، براساس سند کابینه چین، دولت اعمال تعداد زیادی از قوانین تجارت بین المللی را در مناطق یا بنادر آزاد تجاری واجد شرایط آزمایش خواهد کرد.

فردریک نویمان، تحلیلگر ارشد اقتصاد آسیا در HSBC هنگ کنگ گفت: «این اقدام پیامی را به جامعه سرمایه‌گذاری خارجی می‌فرستد که چین به تدریج در‌ها را در مقیاس وسیع‌تری به روی آن‌ها باز می‌کند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و لی چیانگ، نخست وزیر چین، در هفته‌های اخیر در مورد تعهد چین به گشایش در‌ها سخنرانی کرده اند و متعهد شده اند از سرمایه گذاران خارجی حمایت و از آن‌ها استقبال کنند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که سرکوب‌ها و حملات به شرکت‌های خارجی، اعتماد سرمایه‌گذاران را کاهش داده و تلاش‌ها برای «ریسک زدایی» زنجیره‌های تأمین، چشم‌انداز رشد آینده چین را بیش از پیش مخدوش کرده است.

چن چونجیانگ، دستیار وزیر بازرگانی گفت که اقدامات جدید تلاشی برای "انطباق فعالانه با قوانین" مربوط به مشارکت فراگیر و مترقی ترانس پاسیفیک است.

چین در سال ۲۰۲۱ برای پیوستن به این توافق تجاری که زمانی ایالات متحده به عنوان یک بلوک اقتصادی برای منزوی کردن پکن از آن حمایت می‌کرد، درخواست داد. درخواست چین برای پیوستن هنوز در حال بررسی است.

در همین حال، صادرات چین که باعث رشد در این کشور در طول همه گیری کرونا شده بود، با ضعیف شدن تقاضای جهانی در حال کاهش است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر