در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

مالیات بر سوداگری به نفع اقتصاد و بازار سرمایه

مالیات بر سوداگری به نفع اقتصاد و بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با اجرای دقیق قانون مالیات بر عایدی سرمایه، بورس پتانسیل رشد بالایی پیدا خواهد کرد.
کد خبر : ۱۵۲۴۶۰

عرفان کاظم زاده؛ کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: مالیات بر عایدی سرمایه یک قانون بسیار خوب برای جمع کردن دلالی است، به شرط آنکه این قانون ضمانت اجرایی بسیار محکمی داشته باشد.


وی با اشاره به این که مالیات بر عایدی سرمایه در بازار‌های موازی بازار سرمایه یعنی بازار‌های ارز، طلا، مسکن و خودرو اعمال می شود، تصریح کرد: دولت نظاره‌گر بازار‌های غیرمولد، یعنی بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو است و تلاش می‌کند تا دلالان را از این بازار‌ها خارج کند.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر قانون مالیات بر عایدی سرمایه به هدفی که داشته است دست یابد، بهترین خبر برای بازار سرمایه خواهد بود، صمن اینکه بازار سرمایه پتانسیل رشد بالایی هم بعد از اجرایی شدن این مالیات پیدا خواهد کرد. 


این فعال بازار سرمایه ابراز داشت: متأسفانه در کشور ما، خودرو که یک کالای مصرفی است، به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده اما با این قانون خودرو دیگر در بین مردم به عنوان کالای سرمایه‌ای مطرح نمی‌شود، در نتیجه نقدینگی در دست مردم به سمت اقتصاد مولد کوچ خواهد کرد تا در آنجا ارزش افزوده ایجاد کند.


کاظم زاده در پایان تأکید کرد: در نهایت اینکه، قانون مالیات بر سوداگری یا همان مالیات بر عایدی سرمایه موجب خواهد شد تا پول‌ها به سمت درست و بخش‌های تولیدی حرکت کند و در ادامه شاهد بهبود رشد اقتصادی خواهیم بود. 

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر