گردشگری فرانسه در انتظار ضربه‌ای سخت

گردشگری فرانسه در انتظار ضربه‌ای سخت
از بین رفتن وجهه فرانسه به واسطه خشونت در این کشور، بخش گردشگری را دچار بحران کرده است.
کد خبر : ۱۵۲۴۸۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، در پی تداوم اعتراضات و اعمال خشونت آمیز در چندین شهر فرانسه که بر موسسات و اموال دولتی و خصوصی تأثیر می‌گذارد،  بخش گردشگری این کشور از بدتر شدن وجهه فرانسه و از دست دادن فصل گردشگری بیم دارد.


ناآرامی‌ها و درگیری‌ها در چندین شهر فرانسه بین معترضان و پلیس فرانسه برای چهارمین روز متوالی در پی کشته شدن یک پسر ۱۷ ساله به نام نائل المرزوقی بر اثر شلیک گلوله پلیس فرانسوی ادامه دارد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در واکنش به درگیری‌های مداوم میان معترضان و پلیس در شهر‌های مختلف فرانسه گفت: تصمیم گرفته ایم اقدامات بیشتری را برای حفاظت از اموال و شهروندان انجام دهیم.

از سوی دیگر، تأثیر ناآرامی‌ها بر گردشگری پاریس، علاوه بر خسارات هنگفت ناشی از خشونت‌ها، فاجعه‌بار شده است.

سال گذشته، بخش گردشگری فرانسه بیش از ۵۸ میلیارد یورو به دست آورد، اما فصل جاری در صورت تداوم وخامت اوضاع و اعتراضات با یک عقب‌گردی بزرگ مواجه است، در حالی که بسیاری درباره "فاجعه آینده" هشدار می‌دهند.

در ازای جشن‌ها و نمایش‌های لغو شده، تعطیلی زودهنگام حمل‌ونقل عمومی، مقررات منع رفت و آمد در برخی مناطق وجود دارد و بسیاری از کشور‌ها به شهروندان خود هشدار می‌دهند که از تردد در شهر خودداری کنند.

در همین راستا، فرانک دلوو، رئیس فدراسیون صنعت و حرفه هتلداری با تایید اینکه "ضربه شدید جدیدی به بخش گردشگری وارد شده است"، خاطرنشان کرد که "موسسات رفاهی، رستوران‌ها و هتل‌داران هدف مستقیم خشونت شهر‌ها هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر