کاهش تولید نفت عربستان تمدید شد

کاهش تولید نفت عربستان تمدید شد
عربستان امروز اعلام کرد کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت خود را یکماه دیگر ادامه خواهد داد.
کد خبر : ۱۵۲۵۳۵

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، عربستان امروز اعلام کرد، کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت خود را، یک ماه دیگر از جمله در ماه آگوست ادامه خواهد داد.

آژانس خبری رسمی عربستان به نقل از یک منبع آگاه در وزارت انرژی این کشور نوشت: «تولید نفت عربستان در ماه آگوست ۲۰۲۳ تقریبا ۹ میلیون بشکه خواهد بود.

عربستان در اوایل ماه ژوئن اعلام کرد که در ماه جولای یک کاهش تولید شدید اعمال خواهد کرد که جدا از توافق اوپک پلاس برای کاهش عرضه تا سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

این منبع آگاه گفت: «این کاهش تولید داوطلبانه برای تقویت تلاش‌های پیشگیرانه اوپک پلاس با هدف حمایت از ثبات و تعادل بازار نفت صورت گرفته است.»

اندکی پس از اعلام عربستان، الکساندر نوآک، معاون نخست‌وزیر روسیه نیز اعلام کرد، مسکو نیز صادرات نفت خود را در ماه آگوست ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

این دو کاهش ۱.۵ درصد عرضه نفت در جهان را تشکیل می‌دهد و در مجموع میزان کاهش تولید اوپک پلاس به ۵.۱۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

اوپک پلاس قبلا بر سر کاهش تولید ۳.۶۶ میلیون بشکه‌ای توافق کرده بود که ۳.۶ درصد تقاضا در جهان را تشکیل می‌دهد. ۲ میلیون از این کاهش تولید در سال گذشته توافق شده و ۱.۶۶ میلیون بشکه در روز در ماه آوریل توافق شده و تا دسامبر ۲۰۲۴ ادامه دارد.

اوپک پلاس متشکل از کشور‌های عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی است که دود ۴۰ درصد نفت خام جهان را تولید می‌کنند.

روسیه، دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان پس از عربستان است؛ این کشور قبلا متعهد شده بود از ماه مارس تا پایان سال جاری میلادی تولید خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز به ۹.۵ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

 

منبع:فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر