فرانسه در ناآرامی‌های اخیر چقدر هزینه داد؟

فرانسه در ناآرامی‌های اخیر چقدر هزینه داد؟
شورش و غارت پس از مرگ نوجوان فرانسوی، صد‌ها کسب و کار را در دومین شهر بزرگ فرانسه تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر : ۱۵۲۵۴۶

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، پس از تیراندازی مرگبار پلیس به یک نوجوان که ناآرامی‌های زیادی را برانگیخت، هزینه‌های اقتصادی در فرانسه در روند افزایشی قرار گرفت. اتاق صنعت و بازرگانی فرانسه اعلام کرده که بدترین خشونت‌ها و غارت‌ها در شهر بندری مارسی گزارش شده که در آن ۴۰۰ کسب و کار تخریب شدند.

ژان لوک شوون، روز یکشنبه به فرانس اینفو گفت: انواع کسب‌وکارها، به ویژه آن‌هایی که دارای کالا‌های با ارزش هستند، هدف قرار گرفتند. وی افزود: بیمه‌گران هزینه خسارت را بیش از ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۹ میلیون دلار) برآورد کرده اند که بدون شک افزایش خواهد یافت.

به گفته شووین، برای برخی از فروشگاه‌ها ماه‌ها طول می‌کشد تا ضرر مربوط به خسارات وارده، به‌ویژه مواردی که به آتش کشیده شده‌اند یا سهام آن‌ها به‌طور کامل به سرقت رفته، را جبران کنند. پس از آن که پلیس در حومه پاریس و منطقه نانتر، یک پسر ۱۷ ساله فرانسوی الجزایری به نام «ناهل ام» را که بنا بر گزارش‌ها از رعایت مقررات در حین توقف ترافیک امتناع کرد، به ضرب گلوله کشت، از روز سه شنبه در فرانسه تظاهرات خشونت آمیزی به پا شد.

افسری که به ناهل شلیک کرد، به سرعت دستگیر شد و به قتل متهم شد و این حادثه موجی از خشونت در سراسر این کشور را برانگیخت که به بلژیک و سوئیس هم سرایت کرده است. پس از آنکه جوانان خیابان‌ها را آتش زدند و به افسران، ساختمان‌های عمومی و فروشگاه‌ها حمله کردند، مقام‌های فرانسوی ۴۵ هزار پلیس را در مارسی و بقیه جا‌ها مستقر کردند. بر اساس گزارش ها، تعداد دستگیری‌های یکشنبه تا دوشنبه به ۱۵۷ نفر کاهش یافت که ششمین شب متوالی خشونت معترضان بود. به گفته وزارت کشور فرانسه، اوج دستگیری ها، ۳۸۸۰ نفر در شب ۳۰ ژوئن ثبت شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر