پوتین: نتایج اقتصادی روسیه بهتر از حد انتظار است

پوتین: نتایج اقتصادی روسیه بهتر از حد انتظار است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تأیید می‌کند که نتایج اقتصادی روسیه بهتر از حد انتظار است.
کد خبر : ۱۵۲۶۰۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، وی افزود: "نتایج اقتصادی روسیه بهتر از حد انتظار است" و این به ما امیدواری می‌دهد که حداقل به تمام وظایفی که تعیین کرده ایم دست پیدا کنیم.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز چهارشنبه در دیدار با میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه گفت: ما تا کنون نتایج بهتری نسبت به آنچه انتظار داشتیم داشته ایم و این به ما امیدواری می‌دهد که حداقل به تمام وظایفی که تعیین کرده ایم دست پیدا کنیم.


رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه تورم در یک سابقه تاریخی به ۲.۹ درصد رسیده است پیشتر تأیید کرده بود که تورم در روسیه اکنون بسیار کمتر از بسیاری از کشور‌های غربی و کشور‌های اتحادیه اروپا است. 

پیش از این، بانک مرکزی روسیه اعلام کرده بود که ذخایر بین المللی روسیه از دوم ژوئن تا نهم ژوئن با ۰.۱ درصد افزایش به ۵۸۵.۷ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی روسیه، چند روز پیش، در خبری اعلام شد بدهی خارجی روسیه به پایین‌ترین حد خود رسید که اولین مورد از سال ۲۰۰۶ بود.

در این گزارش آمده است که بدهی خارجی از ابتدای سال ۲۰۲۳ به میزان ۲۵.۹ میلیارد دلار یا حدود ۶.۸ درصد کاهش یافته و تا اول آوریل ۲۰۲۳ به ۳۵۴.۸ میلیارد دلار رسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر