ایبِنا بررسی کرد؛

فاز جدید صعود بورس از هفته گذشته شروع شد/ صعود ۲.۲۹ درصدی شاخص کل

فاز جدید صعود بورس از هفته گذشته شروع شد  صعود ۲.۲۹ درصدی شاخص کل
شاخص کل هم وزن در یک هفته معاملاتی گذشته بازدهی به مراتب بهتر از شاخص کل بورس تهران و شاخص کل فرابورس را تجربه کرد.
کد خبر : ۱۵۲۶۳۲

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در معاملات یک هفته گذشته بازار سرمایه (۱۰ تا ۱۴ تیر) شاخص کل بورس در حالی بازده ۲.۲۹ درصدی را ثبت کرد که از ۵ روز معاملاتی یک هفته گذشته تنها روز شنبه شاخص کل بازار سهام قرمز پوش بود و در سایر روز‌ها با سبز پوشی به کار خود خاتمه داد.


رشد ۲.۲۹ درصدی شاخص کل بورس در حالی روی می‌دهد که در مدت ماهیانه (۱۴ خرداد تا ۱۴ تیر) شاخص کل بورس بازده منفی ۳.۸ درصدی را ثبت کرده است. بدین ترتیب می‌توان گفت که شاخص کل بازار سهام از هفته گذشته وارد فاز جدید صعودی شده است.


شاخص کل فرابورس نیز هم جهت با شاخص کل بورس در یک هفته معاملاتی گذشته رشد ۲.۹۷ درصدی را ثبت کرده است و بازدهی ماهیانه شاخص کل فرابورس به منفی ۱.۷۴ درصد می‌رسد، بدین ترتیب بازار فرابورس به مراتب بازدهی بهتری از بورس تهران را تجربه کرده است.


شاخص کل هم وزن در یک هفته معاملاتی گذشته بازدهی بسیار بهتر از شاخص کل بورس تهران و شاخص کل فرابورس تجربه کرد و این شاخص بازدهی ۳.۹۶ درصدی را در یک هفته معاملاتی گذشته تجربه کرده است. این شاخص در مدت ماهانه تقریبا خنثی ظاهر شد و بازدهی منفی ۰.۰۳ درصدی را برجای گذاشت.


لازم به ذکر است که در مدت سالانه (۱۴ خرداد ۱۴۰۱ تا ۱۴ خرداد ۱۴۰۲) شاخص کل بورس بازدهی ۴۵ درصدی را ثبت کرده است. بازدهی سالیانه شاخص کل فرابورس نیز به ۴۰ درصد رسیده است و بازده سالیانه شاخص هم وزن رشد بسیار خوب ۸۴ درصدی را تجربه کرده است، به این ترتیب رشد شاخص هم وزن تقریبا دو برابر رشد شاخص کل بورس بوده است، به عبارت بهتر در یک سال گذشته سهام‌های کوچک بازار سهام تقریبا رشد دو برابری نسبت به سهام‌های بزرگ و شاخص ساز داشته است.


از ابتدای تیرماه، دو هفته معاملاتی یا به عبارت دیگر ۱۰ روز معاملاتی سپری شده است. در هفته اول تیر ماه شاخص کل بورس کف حمایتی دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را شکست و تا نزدیک کانال دو میلیون و ۱۴۰ هزار واحدی کاهش یافت، پس از نزدیک شدن به این کانال شاخص کل بورس صعود جدید خود را آغاز کرد و مجددا کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را پس گرفت، به طوری که شاخص کل بورس شکل V صعودی را رسم کرد. با تشکیل V صعودی می‌توان امیدوار بود که دور جدید صعود بورس از هفته گذشته شروع شده است.

 

 

صعود ۲.۲۹ درصدی شاخص کل بورس در هفته گذشته/ فاز جدید صعود بورس از هفته گذشته شروع شد

 

 

صعود ۲.۲۹ درصدی شاخص کل بورس در هفته گذشته/ فاز جدید صعود بورس از هفته گذشته شروع شد

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
برچسب ها: بورس بازار سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر