مذاکرات ایران و عراق برای پیشبرد پروژه‌های نفتی مشترک

مذاکرات ایران و عراق برای پیشبرد پروژه‌های نفتی مشترک
وزیران نفت ایران و عراق در حاشیه هشتمین سیمنار بین‌المللی اوپک در وین درباره اجرای پروژه‌های مشترک نفتی تبادل‌نظر و گفت‌وگو کردند.
کد خبر : ۱۵۲۶۵۴

به گزارش ایبِنا از وزارت نفت، جواد اوجی، وزیر نفت و حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق روز پنجشنبه (دیروز) در حاشیه دومین روز از هشتمین سمینار بین‌المللی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در زمینه همکاری‌های مشترک نفت و گاز بحث و گفتگو کردند.

وزیران نفت دو کشور در این دیدار بر توسعه روابط دوجانبه نفتی، تبادلات در حوزه نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی تأکید کردند.

سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه میدان‌های مشترک نفتی، صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به عراق و اجرای پروژه‌های مشترک از دیگر محور‌های گفت‌وگوی اوجی و عبدالغنی بود.

اوجی و دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف تحولات بازار گاز را بررسی کردند

وزیر نفت کشورمان همچنین روز گذشته (پنجشنبه) در حاشیه این سمینار با محمد حامل، دبیرکل مجمع کشور‌های صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این ملاقات درباره آینده بازار‌های گاز جهان، سرمایه‌گذاری‌ها، پیش‌بینی قیمت و همگرایی کشور‌های صادرکننده گاز در بازار گفتگو و تبادل‌نظر کردند.

برنامه‌های آینده، موضوع‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در صنعت گاز در میان کشور‌های صادرکننده گاز و خارج از آن و تحولات جهانی حاکم بر بازار‌های گاز دنیا بررسی شد.

هشتمین سیمنار بین‌المللی اوپک با شعار «به‌سوی یک گذار انرژی پایدار و فراگیر» میزبان چند نشست وزارتی و میزگرد بلندپایه با حضور وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو اوپک و برخی مهمانان ویژه از وزیران نفت و انرژی کشور‌های تولیدکننده غیراوپک و مصرف‌کننده، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان، محققان، کارشناسان و جامع دانشگاهی فعال در حوزه انرژی خواهد بود.

در مجموع، طی دو روز برگزاری این سیمنار (چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه)، چهار نشست وزارتی و ۶ میزگرد بلندپایه برگزار و درباره مهم‌ترین موضوع‌های مربوط به انرژی دنیا بحث و بررسی می‌شود.

هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک دیروز به کار خود پایان داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر