25 تير 1402 - 16:37
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با ایبِنا؛

راه حل حذف هژمونی آمریکا و کاهش وابستگی به دلار

راه حل حذف هژمونی آمریکا و کاهش وابستگی به دلار
عضویت ما در شانگهای زمینه خوبی را برای صادرات انرژی و محصولات پتروشیمی و همچنین محصولات کشاورزی به کشور‌های عضو فراهم کرده است.
کد خبر : ۱۵۲۶۷۴

علی جدی؛ نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به عضویت کشورمان در پیمان همکاری شانگهای گفت: عضویت ما در شانگهای زمینه خوبی را برای صادرات محصولات کشاورزی و همچنین صادرات انرژی کشور‌های عضو این پیمان فراهم کرده است.

 

وی افزود: همچنین در کشور ما معافیت‌های خوبی برای تولید و صادرات مصالح ساختمانی وجود دارد و ما می‌توانیم از این ظرفیت خود برای صادرات به کشور‌های عضو پیمان شانگهای استفاده کنیم.

 

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: کشور‌های عضو پیمان شانگهای می‌توانند با ایجاد یک پول واحد زمینه را برای دلار زدایی از اقتصادشان فراهم کنند.

 

جدی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از جمعیت و اقتصاد جهان در کشور‌های عضو پیمان شانگهای قرار دارد و این کشور‌ها می‌توانند با ایجاد یک پول واحد و کنار گذاشتن دلار از مبادلات خود گام مهمی را در مسیر حذف دلار در این حوزه بردارند. با توجه به جمعیت بالای این کشورها قطعا این اقدامات موجب از بین رفتن هژمونی آمریکا و کاهش وابستگی کشورها به دلار می‌شود.

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: علاوه بر این ما می‌توانیم با امضای پیمان‌های پولی دوجانبه با کشور‌های عضو پیمان شان‌گهای زمینه انجام مبادلات با کشور‌های طرف قراردادمان را فراهم کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر