رشد بازارهای سهام خلیج فارس به لطف نفت

رشد بازارهای سهام خلیج فارس به لطف نفت
شاخص سهام پیشرو در مصر ۳.۲ درصد سقوط کرد.
کد خبر : ۱۵۲۷۷۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بیشتر بازار‌های سهام در خلیج فارس به لطف افزایش قیمت نفت در روز جمعه با افزایش قیمت بسته شدند، در حالی که شاخص بورس مصر برای چهارمین بار متحمل زیان شد.

قیمت نفت – به عنوان کاتالیزور اصلی برای بازار‌های مالی در خلیج فارس – این هفته حدود ۳ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در ۹ هفته گذشته رسید.

افزایش قیمت نفت بیشتر بخاطر نگرانی در مورد عرضه و خرید فنی بر نگرانی سرمایه گذاران مبنی بر اینکه افزایش نرخ بهره باعث کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای نفت می‌شود، بود.


براساس آخرین وضعیت بورس در منطقه خلیج فارس، شاخص عربستان ۰.۱ درصد رشد کرد و سهم گروه خدمات پزشکی دکتر سلیمان الحبیب ۱.۱ درصد افزایش یافت.

عربستان پس از اعلام تمدید کاهش داوطلبانه تولید خود علاوه بر توافق گسترده‌تر با ائتلاف اوپک پلاس، قیمت بیشتر نفت خام خود را برای مشتریان آسیایی در ماه اوت برای دومین ماه متوالی افزایش داد.

شاخص قطر با افزایش ۱.۸ درصدی سهم شرکت مخابرات (ارید) ۰.۳ درصد افزایش یافت.

شاخص کویت با افزایش ۰.۴ درصدی به ۸۰۲۰ واحد رسید.

شاخص بحرین با ۳.۲ درصد کاهش به ۱۶۵۵۵ واحد رسید.

همچنین براساس آخرین وضعیت بورس خارج از منطقه خلیج فارس، در حالی که سرمایه گذاران خارجی در شرایط سخت اقتصادی داخلی و بین المللی به فروش خود ادامه دادند، شاخص بلو چیپ در مصر ۳.۲ درصد کاهش یافت و زیان خود را برای چهارمین جلسه افزایش داد.

تقریبا تمامی سهام مشمول این شاخص از جمله سهم شرکت تولیدی کود مصر با افت ۱۸ درصدی مواجه شدند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر