بحران جهانی، ۱۶۵ میلیون نفر را به فقر کشانده است

بحران جهانی، ۱۶۵ میلیون نفر را به فقر کشانده است
تعداد افرادی که در فقر شدید که درآمد آن‌ها کمتر از ۲.۱۵ دلار در روز است، ۷۵ میلیون نفر است.
کد خبر : ۱۵۲۹۲۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، سازمان ملل اعلام کرد که بحران‌های اخیر - از کووید-۱۹ گرفته تا هزینه‌های زندگی - از سال ۲۰۲۰ تاکنون ۱۶۵ میلیون نفر را به فقر کشانده است و خواستار توقف بازپرداخت بدهی کشور‌های در حال توسعه برای معکوس کردن این روند شد.

بر اساس پیش بینی‌های برنامه توسعه سازمان ملل متحد، به دلیل تأثیر تجمعی این شوک ها، بین سال‌های ۲۰۲۰ تا پایان سال ۲۰۲۳، ۷۵ میلیون نفر در فقر شدید (درآمد کمتر از ۲.۱۵ دلار در روز) و ۹۰ میلیون نفر زیر خط فقر ۳.۶۵ دلار در روز قرار خواهند گرفت.

آخیم اشتاینر، رئیس برنامه توسعه در بیانیه‌ای گفت: «کشور‌هایی که در سه سال گذشته توانسته‌اند در اقدامات حفاظتی سرمایه‌گذاری کنند، از فقر تعدادی از مردم جلوگیری کرده‌اند.

وی افزود: «اما در کشور‌های بسیار بدهکار، رابطه‌ای بین سطوح بالای بدهی، هزینه‌های اجتماعی ناکافی و افزایش نگران کننده فقر وجود دارد.»

بنابراین، برنامه سازمان ملل متحد درخواست «توقف» در پرداخت بدهی این کشور‌ها را دارد که مجبورند بین پرداخت بدهی خود و کمک به جمعیت خود یکی را انتخاب کنند.

گزارش دیگری از سازمان ملل که روز چهارشنبه منتشر شد، حاکی از آن است که ۳.۳ میلیارد نفر یا حدود نیمی از جمعیت جهان در کشور‌هایی زندگی می‌کنند که پول بیشتری برای پرداخت بهره صرف می‌شود تا آموزش یا بهداشت؛ و کشور‌های در حال توسعه - با وجود سطح بدهی - به خصوص به دلیل نرخ بهره بالا، بهره بیشتری می‌پردازند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر