توافق امارات و هند برای استفاده از پول ملی به جای دلار

توافق امارات و هند برای استفاده از پول ملی به جای دلار
هند و امارات برای ترویج استفاده از پول ملی به جای دلار در مبادلات تجاری، دو یادداشت تفاهم امضا کردند.
کد خبر : ۱۵۲۹۷۰

به گزارش ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، بانک ذخایر (مرکزی) هند و بانک مرکزی امارات متحده عربی دو یادداشت تفاهم امضا کردند تا چارچوبی برای ترویج استفاده از ارز‌های ملی در معاملات فرامرزی ایجاد کنند و برای ایجاد ارتباط بین سیستم‌های پرداخت و پیام‌رسانی خود همکاری کنند.

بانک مرکزی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: بانک ذخایر هند و بانک مرکزی امارات متحده عربی در ابوظبی دو یادداشت تفاهم امضا کردند تا چارچوبی برای ترویج استفاده از روپیه هند و درهم امارات در نقل و انتقالات مالی فرامرزی و همکاری به منظور پیوند دادن سیستم‌های پرداخت و پیام رسانی خود ایجاد کنند.

در این بیانیه آمده است: ایجاد سیستم تسویه با ارز ملی، صادرکنندگان و واردکنندگان را قادر می‌سازد تا صورتحساب را با ارز‌های ملی خود صادر و پرداخت کنند که به نوبه خود امکان توسعه بازار ارز‌های خارجی به روپیه هند و درهم امارات را فراهم می‌کند.

بانک هندی توضیح داد این ساز و کار باعث افزایش سرمایه گذاری و نقل و انتقالات مالی بین دو کشور امارات و هند می‌شود و استفاده از ارز‌های ملی هزینه‌های معاملات و زمان تسویه آن از جمله حواله‌های ارسالی از ساکنان هند در امارات را بهبود می‌بخشد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز شنبه در اظهاراتی که خبرگزاری آسیان نیوز هند منتشر کرد، گفت: ما در حال اتخاذ ابتکارات جدیدی برای تقویت شراکت خود هستیم. توافق امروز در مورد انجام معاملات تجاری به ارز‌های دو کشور نشان دهنده همکاری قوی اقتصادی و اعتماد بین ما است. در حال حاضر هند پول نفت امارات را به دلار پرداخت می‌کند.

بانک مرکزی هند سال گذشته چارچوبی را برای انجام معاملات تجاری بین المللی به روپیه اعلام کرده بود.

نارندرا مودی روز گذشته در یک سفر رسمی وارد امارات شد و با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در رابطه با روابط دوجانبه میان دو کشور گفتگو کرد. حجم تجارت دوجانبه هند و امارات طی ۱۰ سال بالغ بر ۱.۴۱ تریلیون درهم بوده است.

 

منبع: فارس

فیلم و پخش زنده
بیشتر