استفاده از پول ملی امارات و هند به جای دلار

استفاده از پول ملی امارات و هند به جای دلار
رئیس کل بانک مرکزی امارات: دو تفاهم نامه با «هند رزرو» از مشارکت همه جانبه اقتصادی هند و امارات حمایت می‌کند.
کد خبر : ۱۵۲۹۹۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از خبرگزاری رسمی امارات /وام/، خالد محمد بالعمی، رئیس کل بانک مرکزی، تأیید کرد دو یادداشت تفاهم بین بانک مرکزی و بانک مرکزی هند در جریان سفر نارندرا مودی به این کشور منعقد شد که بیانگر تمایل دو طرف برای افزایش همکاری و تبادل تجربیات و بهره مندی از توسعه دیجیتال در پردازش و تسویه پرداخت‌ها از طریق مرز‌ها به طور روان و موثرتر هستند.

وی گفت: این دو تفاهم نامه همچنین به دسترسی آسان مشتریان به خدمات پرداخت موجود در دو کشور کمک می‌کند، به گونه‌ای که منافع مشترک دو طرف را تامین می‌کند و روابط متمایز دوجانبه را تقویت می‌کند.

خالد محمد بالعمی، رئیس بانک مرکزی امارات متحده عربی و شاکتیکانتا داس، رئیس بانک مرکزی هند، دو یادداشت تفاهم درحضور شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات و نارندرا مودی، نخست وزیر هند مبادله کردند.

در این دو یادداشت تفاهم با هدف حمایت از رشد شتابان تجارت بین دو کشور بر ایجاد چارچوبی برای ترویج استفاده از ارز‌های محلی (درهم امارات، روپیه هند) در حل و فصل معاملات برون مرزی یک دست تاکید شد.

همچنین تسهیل بهره مندی شهروندان و ساکنان هر کشور از خدمات پرداخت موجود در کشور دیگر از طریق ارتباط دو جانبه بین بستر‌های پرداخت آنی و سیستم‌های محلی کارت‌های پرداخت و سیستم‌های مکاتبات مالی در دو کشور، از دیگر مفاد مطرح شده در یادداشت‌های تفاهم است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر