سفر اردوغان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس

سفر اردوغان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس
اردوغان امروز سفر خود به خلیج فارس را آغاز می‌کند که شامل عربستان سعودی، قطر و امارات می‌شود.
کد خبر : ۱۵۳۰۰۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه سفر رسمی خود را به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کشور قطر آغاز می‌کند که هدف از این سفر ۴ روزه، گفتگو در مورد پرونده‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بیشتر است.

دیروز یکشنبه اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که در این سفر تمامی ابعاد روابط دوجانبه ترکیه و عربستان، قطر و امارات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد همکاری‌های موجود با سه کشور حاشیه خلیج فارس در بخش‌های مختلف، به ویژه پروژه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری گفتگو خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور ترکیه، جودت یلماز، روز یکشنبه در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت که کشورش "در سفر آتی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس به دستاورد‌های سرمایه گذاری مهمی دست خواهد یافت. "

یلماز افزود: فرصت‌هایی برای همکاری بین ترکیه و کشور‌های حوزه خلیج فارس در بسیاری از زمینه‌ها از جمله انرژی و صنایع دفاعی تا گردشگری و پروژه‌های زیربنایی وجود دارد.


معاون اردوغان افزود: ثمره آن (سفر رئیس جمهور ترکیه) را در دوره آتی خواهیم برداشت و به جرات می‌توانم بگویم که جریان سرمایه بیشتری به ترکیه خواهد بود که بخشی از آن فورا و بخشی دیگر در طی یک دوره معین خواهد بود. "


این مقام ترکیه‌ای افزود: این همکاری به ویژه در زمینه سرمایه گذاری مستقیم بین المللی به نفع دو طرف خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر