انگلیس به توافقنامه تجاری ترانس پاسیفیک پیوست

انگلیس به توافقنامه تجاری ترانس پاسیفیک پیوست
این توافق شامل ۱۲ کشور با تولید ناخالص داخلی ۱۲.۵ تریلیون پوند است.
کد خبر : ۱۵۳۰۰۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بریتانیا به مشارکت جامع ترانس پاسیفیک پیوسته است که بزرگترین توافق تجاری این کشور از زمان خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ است.

وزیر تجارت انگلیس کیمی پدی نوک عضویت در این بلوک تجاری بین منطقه هند و اقیانوس آرام را امضا کرد که شرکت‌های انگلیسی را یک قدم به توانایی فروش به بازار ۵۰۰ میلیون نفری با موانع کمتر نزدیک می‌کند تا بریتانیا اولین کشور جدیدی خواهد بود که از زمان آغاز به کار آن در سال ۲۰۱۸ به آن ملحق می‌شود و راه را برای بررسی سایر برنامه‌های کاربردی از چین و تایوان برای اعضا باز می‌کند.

وزیر تجارت بریتانیا در مراسم امضای این معاهده گفت که کشورش خوشحال است که به عضویت جدید این معاهده درآمده است.

او افزود: "این یک توافق تازه و هیجان انگیز است و عضویت ما در این معاهده جالب و آینده‌نگرانه، گواه بر باز بودن در‌های بریتانیا برای تجارت است. "

این توافق هنوز توسط دولت بریتانیا تصویب نشده است.به گفته وزارت بازرگانی بریتانیا، این توافق شامل ۱۲ کشور با تولید ناخالص داخلی ۱۲.۵ تریلیون پوند است.

کشور‌های عضو - با الحاق بریتانیا - ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهند. چین، تایوان، اوکراین، کاستاریکا و اروگوئه برای پیوستن به این توافقنامه درخواست داده اند.

در سندی که در ژوئن ۲۰۲۱ منتشر شد، دولت بریتانیا نشان داد که تأثیر آن بر تولید ناخالص داخلی ۰.۰۸ درصد خواهد بود.

بریتانیا از زمان خروج موثر خود از اتحادیه اروپا و بازار اروپا، به دنبال انعقاد توافقنامه‌های تجاری جامع برای تقویت تجارت بین المللی خود بوده است.


لندن همچنین معاهدات تجاری با اتحادیه اروپا و سایر کشور‌های اروپایی و کشور‌های دورتر مانند استرالیا، نیوزیلند و سنگاپور منعقد کرده و مذاکراتش با هند و کانادا در حال انجام است.

از سوی دیگر، توافق مورد انتظار با ایالات متحده همچنان به بن بست رسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر