وال استریت ژورنال: اروپایی‌ها فقیرتر می‌شوند

وال استریت ژورنال: اروپایی‌ها فقیرتر می‌شوند
وال استریت ژورنال اعلام کرد مشکل کنونی اروپا مدت‌هاست که در حال انباشته شدن است.
کد خبر : ۱۵۳۰۴۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، به گفته وال استریت ژورنال، اروپایی‌ها در حال حاضر با واقعیت اقتصادی جدیدی روبرو هستند که دهه‌هاست آن را تجربه نکرده‌اند.

این روزنامه آمریکایی افزود که اروپایی‌ها در حال «فقیرتر شدن» هستند و می‌بینند که قدرت خریدشان کاهش می‌یابد.

بر اساس گزارش روزنامه، فرانسوی‌ها کمتر فویا گرا می‌خورند و اسپانیایی‌ها روغن زیتون می‌خورند.

بر اساس این گزارش، از فنلاندی‌ها خواسته می‌شود در روز‌های بادی که انرژی کم‌هزینه‌تر است، از سونا استفاده کنند.

طبق گزارش این روزنامه، در سراسر آلمان، مصرف گوشت و شیر به کمترین میزان خود در سه دهه اخیر رسیده است و بازار مواد غذایی ارگانیک که زمانی پررونق بود، به شدت کاهش یافته است.

همچنین، آدولفو اورسو، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا، در ماه می‌ نشستی بحرانی درباره قیمت پاستا، کالای اصلی مورد علاقه این کشور، پس از افزایش بیش از دو برابری نرخ تورم ملی برگزار کرد.

بر اساس همین گزارش، با کاهش شدید هزینه‌های مصرف‌کننده، اروپا در ابتدای سال وارد رکود شد و حس نزول اقتصادی، سیاسی و نظامی نسبی را که از ابتدای قرن آغاز شد، تقویت کرد.

به گفته این روزنامه، مشکل کنونی اروپا برای مدت طولانی ایجاد شده است. جمعیت سالخورده‌ای که به اوقات فراغت و امنیت شغلی بیش از دستمزد‌ها اهمیت می‌دهد، منجر به کند شدن توسعه اقتصادی و تولیدی در طول سال‌های متمادی شده و سپس شیوع "کووید ۱۹" و به دنبال آن درگیری طولانی بین روسیه و اوکراین رخ داده و این وضعیت را ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، بحران‌ها مشکلاتی را تشدید کرده‌اند که برای دهه‌ها با «برگرداندن خطوط عرضه جهانی و افزایش قیمت‌های انرژی و مواد غذایی» متورم شده‌اند و واکنش‌های دولت تنها این مشکل را تشدید کرده است.

در این گزارش آمده است که دولت‌ها به منظور حفظ مشاغل، یارانه‌های خود را عمدتاً به کارفرمایان اختصاص داده‌اند و مصرف‌کنندگان را همراه با شوک قیمتی می‌گذارند.

نویسنده: مترجم: اصغر علی کرمی
برچسب ها: اروپا فقر تورم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر