ثروت انگلیسی‌ها کم شد

ثروت انگلیسی‌ها کم شد
ثروت و سرمایه خانوار‌ها در سراسر بریتانیا کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۵۳۰۹۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بر اساس مطالعه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، افزایش نرخ‌های بهره در بریتانیا منجر به کاهش بی‌سابقه ثروت خانواده‌های بریتانیا از زمان جنگ جهانی دوم شده است، اما ممکن است به کسانی که به دنبال خرید اولین خانه خود هستند، کمک کند.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط مرکز تحقیقات «ریزولوشن» افزایش نرخ بهره، در بحبوحه تورم از زمان بهبودی پس از همه‌گیری کووید-۱۹، منجر به کاهش تقریباً ۲.۱ میلیارد پوند ثروت خانوار‌ها در سراسر بریتانیا طی سال گذشته شده است.

این مرکز بیان کرد که بریتانیا از "رونق بی سابقه ثروت در دهه‌های اخیر سود برده است، در حالی که مجموع ثروت خانوار‌های بریتانیایی از ۳۰۰ درصد درآمد ملی در دهه ۱۹۸۰ به ۸۴۰ درصد یا ۱۷۵۰۰ میلیارد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. "

این مرکز که متخصص سیاست‌های ضد فقر است، گفت: «افزایش سریع بانک مرکزی بریتانیا در نرخ‌های بهره از پایان سال ۲۰۲۱ به افزایش نرخ وام مسکن منجر شد و باعث کاهش قیمت مسکن و همچنین قیمت اوراق قرضه خزانه و شرکت‌های بریتانیا شد.».

این مطالعه می‌گوید کاهش قیمت اوراق قرضه دولتی ارزش دفتری دارایی‌های صندوق‌های بازنشستگی را که "معمولاً بزرگترین منبع ثروت خانوار‌ها در بریتانیا هستند" کاهش داده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر