چرا قیمت جهانی نفت کاهش یافت؟

چرا قیمت جهانی نفت کاهش یافت؟
قیمت بین المللی نفت پس از افزایش در آغاز معاملات آسیایی، در حال کاهش است.
کد خبر : ۱۵۳۱۰۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، قیمت جهانی نفت روز چهارشنبه پس از افزایش در معاملات اولیه آسیایی کاهش یافت، زیرا بازار‌ها نگرانی‌ها در مورد تقاضا در ایالات متحده، تعهد چین برای حمایت از رشد اقتصادی، کاهش عرضه روسیه و کاهش ذخایر آمریکا را متعادل کردند.

بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۰۴:۰۳ به وقت گرینویچ با ۲۲ سنت کاهش به ۷۹.۴۱ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۲ سنت کاهش به ۷۵.۴۳ دلار در هر بشکه رسید.

لئون لی، تحلیلگر بازار در CMC، گفت: در حال حاضر عوامل مثبت زیادی برای قیمت نفت از نقطه نظر عرضه و تقاضا وجود دارد، و انتظار داریم نفت خام به نزدیک‌تر به ۸۰ دلار در هر بشکه بازگردد، اما این بدان معنا نیست که بازار صعودی است. زیرا مواضع سختگیرانه بانک‌های مرکزی جهانی همچنان کاهش ریسک‌پذیری را نشان می‌دهد.»

وی افزود: «با انتظارات بانک مرکزی آمریکا برای آخرین بار در ماه ژوئیه نرخ بهره افزایش خواهد یافت، ولی نگرانی‌ها در مورد تقاضا در ایالات متحده که افزایش قیمت نفت را محدود می‌کند، احتمالا ادامه خواهد داشت.»


اقتصاددانان همچنان نگران این هستند که تورم ایالات متحده، حتی با افزایش نرخ بهره به اندازه کافی کاهش پیدا نکند.

نظرسنجی رویترز نشان داد که تورم اصلی که قیمت مواد غذایی و انرژی را در بر نمی‌گیرد، تا پایان سال اندکی کاهش خواهد یافت یا نزدیک به سطح فعلی خود یعنی کمتر از ۵ درصد باقی خواهد ماند.

کمیسیون برنامه‌ریزی توسعه و اصلاحات ملی چین روز سه‌شنبه متعهد شد که سیاست‌هایی را برای «تقویت و گسترش» مصرف در دومین اقتصاد بزرگ جهان اجرا کند، زیرا قدرت خرید مصرف‌کنندگان همچنان در حال ضعیف شدن است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر