29 تير 1402 - 10:30
مدیرعامل بانک پارسیان:

حکم خلع ید ابر بدهکار ۸۵ هزار میلیاردی صادر شد/ بهبود ترازنامه بانک با دریافت مطالبات

حکم خلع ید ابر بدهکار ۸۵ هزار میلیاردی صادر شد  بهبود ترازنامه بانک با دریافت مطالبات
مدیرعامل بانک پارسیان پیگیری مطالبات و دعاوی سنگین دادگاهی را از اقدامات کلیدی این بانک اعلام کرد.
کد خبر : ۱۵۳۱۳۱

به گزارش خبرنگار ایبِنا، کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان در مجمع سالانه این بانک، پیگیری مطالبات و دعاوی سنگین دادگاهی را از اقدامات کلیدی بانک پارسیان اعلام کرد و گفت: درخصوص پرونده گروه مفسدین رستمی صفا؛ با نظارت مقامات عالی کشور و رای قوه قضاییه خوشبختانه رای خلع ید اموالی که در سال ۹۵ به نام بانک پارسیان بوده در دادگاه تجدید نظر صادر شد که در این شرایط بخش مهمی از دارایی بانک برمی‌گردد.

 

وی افزود: این پرونده در سال ۹۵ با رقم ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ۵ بانک بود که ۸۵ درصد آن متعلق به بانک پارسیان است.

 

پرویزیان تصریح کرد: بخشی از این رقم به صورت ارزی است و معادل آن لحاظ می‌شود، بنابراین در حال حاضر این رقم بسیار بیشتر است. در حال حاضر میتوانیم یک سوم دارایی‌های بانک را برگردانیم؛ در واقع این امکان ایجاد شده که دارایی اصلی این گروه که یک سوم سهم طلب بانک از این گروه است، وصول شود. امیدواریم دو سوم باقی مانده نیز وصول شود که تاثیر بسیاری بر ترازنامه بانک خواهد داشت.

 

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: در سال ۹۸ با تحریم آمریکا علیه بانک، درآمد‌های ارزی به شدت سقوط کرد که البته به مرور به اوضاع مسلط شدیم و در سال ۱۴۰۱ شاخص‌های خوبی از عملیات ارزی کل به دست آوردیم به نحوی که ۱۰ درصد عملیات کل ارزی کشور سهم بانک پارسیان است.


وی با بیان اینکه سرمایه بانک از سال۹۸ با تجدید ارزیابی به ۱۵ هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسید گفت: کفایت سرمایه قدرت اعتباردهی و خلق اعتبار تحت تاثیر شدید دارایی و سرمایه بانک است.


مدیرعامل بانک پارسیان اظهار کرد: متوسط تسهیلات اعطایی هر شعبه در سال ۹۹ مبلغ ۴.۰۸۵ هزار میلیارد ریال، سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵.۰۳۵ هزار میلیارد ریال و سال ۱۴۰۱ مبلغ ۶.۴۳۳ هزار میلیارد ریال بود.

 

پرویزیان افزود: متوسط سپرده‌های جذب شده هر شعبه نیز در سال ۹۹ مبلغ ۵.۱۴۶ هزار میلیارد ریال، سال ۱۴۰۰ مبلغ ۶.۳۳۳ هزار میلیارد ریال و سال ۱۴۰۱ مبلغ ۸.۳۹۱ هزار میلیارد ریال بود.

 

مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: مانده تسهیلات اعطایی این بانک در سال۹۹ رقم ۱.۳۸۲.۶۳۴ میلیارد ریال، سال ۱۴۰۰ رقم ۱.۶۹۴.۸۲۶ میلیارد. ریال و در سال ۱۴۰۱ رقم ۲.۱۶۵.۲۹۲ میلیارد ریال ثبت شده است.


وی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری سال ۹۹ رقم ۱۶۵.۵۸۷ میلیارد ریال، در سال ۱۴۰۰ رقم ۱۶۸.۲۷۴ و در سال ۱۴۰۱ نیز به ۲۱۶.۳۲۲ میلیارد ریال بود.


پرویزیان تصریح کرد: افزایش سرمایه گذاری در سال گذشته به دلیل مشارکت در توسعه میدان نفتی آزادگان به صورت مستقیم است که با مجوز بانک مرکزی و وزارت نفت بود.

 

وی اظهار داشت: سایر دارایی‌های بانک پارسیان نیز از ۱.۰۰۵.۹۱۳ سال ۹۹ به رقم ۱.۳۸۷.۲۶۷ میلیارد ریال رسید. در مجموع، جمع دارایی‌های این بانک از ۲.۳۱۳.۷۵۱ میلیارد ریال سال ۹۹ به ۲.۸۶۹.۰۱۳ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ و ۳.۷۵۹.۸۸۱ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.


مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: مانده سپرده بانک پارسیان در سال ۹۹ رقم ۱.۵۲۳.۰۱۶ میلیارد ریال، در سال ۱۴۰۰ رقم ۱.۸۷۷.۶۰۰ میلیارد ریال و سال ۱۴۰۱ رقم ۲.۴۴۶.۱۰۳ میلیارد ریال بود. جمع بدهی نیز از ۲.۲۰۷.۹۴۸ میلیارد ریال سال ۹۹ به ۳.۶۳۹.۴۳۴ میلیارد ریال رسید. این رقم در سال ۱۴۰۰ رقم ۲.۷۶۹.۲۲۱ میلیارد ریال بود.

 

پرویزیان اظهار کرد: بانک پارسیان در سال ۱۴۰۱ رقم ۹ میلیارد دلار برای تامین مصارف وارداتی کشور اختصاص داد که رشد ۷۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشت. همچنین در سال گذشته واردات کالا از طریق فعالیت‌های ارزی در بانک ۴ میلیارد دلار بوده که حدود ۵۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد را ثبت کرد.

 

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به نقش این بانک در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان گفت: در سال ۹۹ به ۱۸۰ مورد به ارزش ۷.۳۱۷ میلیارد ریال، در سال ۱۴۰۰ نیز به ۲۷۵ فقره به ارزش ۱۱.۵۶۹ میلیارد ریال تسهیلات به بخش دانش بنیان پرداخت شد و سال گذشته هم میزان تسهیلات پرداختی به ۴۰۸ فقره و ارزش ۱۵.۲۴۸ میلیارد ریال افزایش یافت.

 

پرویزیان با تاکید براینکه با قدرت نسبت به ابربدهکاران برخورد خواهم کرد: تمام معوقات کنونی بانک پارسیان مربوط به دهه اول بانک است و در حال حاضر ۱۶۵ پرونده وجود دارد که باید آنها را حل و فصل کنم.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر