بی‌اعتمادی حدود نیمی از آمریکایی‌ها نسبت به نرخ تورم اعلام‌شده

بی‌اعتمادی حدود نیمی از آمریکایی‌ها نسبت به نرخ تورم اعلام‌شده
 یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد نیمی از آمریکایی‌ها بر این باورند که دولت آمریکا، تورم این کشور را کمتر از میزان واقعی اعلام می‌کند.
کد خبر : ۱۵۳۱۴۸

به گزارش ایبِنا از وبگاه YouGov، نظرسنجی جدید Economist/YouGov نشان می‌دهد که بیشتر آمریکایی‌ها، به موضوع «تورم» بیش از «بیکاری» اهمیت می‌دهند و حدود نیمی از آمریکایی‌ها بر این باورند که آمار رسمی اعلام‌شده درباره تورم، کمتر از میزان واقعی است.

۵۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند «تورم» یک مشکل ملی و مهم‌تر از «بیکاری» است و فقط ۴ درصد از آن‌ها معتقدند که «بیکاری» مشکل مهم‌تری است. ۳۸ درصد از آمریکایی‌ها نیز معتقدند که «تورم» و «بیکاری»، هر دو به یک اندازه مهم هستند.

۵۷ درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی اظهار کرده‌اند که تأثیر تورم بر آن‌ها «زیاد» بوده است و فقط ۲۱ درصد از آنان گفته‌اند که بیکاری، این میزان از تأثیر را بر آن‌ها گذاشته است.

 

بی‌اعتمادی حدود نیمی از آمریکایی‌ها نسبت به نرخ تورم اعلام‌شده

 

میزان تأثیر تورم بر زندگی آمریکایی‌ها


بیشتر افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی بر این باورند که دولت آمریکا در گزارش نرخ تورم ۳ درصدی در هفته گذشته (پایین‌ترین نرخ تورم رسمی از سال ۲۰۲۱ میلادی) اشتباه کرده است؛ ۵۳ درصد از آن‌ها معتقدند که نرخ واقعی تورم بالاتر از ۳ درصد است، ۲۹ درصد معتقدند که نرخ اعلام‌شده از سوی دولت دقیق است و ۱۳ درصد نیز از این موضوع مطمئن نیستند.

۳۵ درصد از افرادی که معتقدند نرخ تورم بالاتر از چیزی است که در گزارش دولت آمده، دموکرات و ۷۴ درصد از آن‌ها جمهوری‌خواه هستند.


بی‌اعتمادی حدود نیمی از آمریکایی‌ها نسبت به نرخ تورم اعلام‌شده


حدود نیمی از آمریکایی‌ها بر این باورند که آمار رسمی اعلام‌شده درباره تورم، کمتر از میزان واقعی است.


۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، به صحت نرخ بیکاری گزارش‌شده (یعنی ۳.۶ درصد) که به نرخ بیکاری قبل از همه‌گیری نزدیک است، اعتقاد دارند.

به طور کلی، از هر سه نفر، یک نفر (۳۲ درصد)، شامل ۱۷ درصد از دموکرات‌ها و ۴۶ درصد از جمهوری‌خواهان، معتقدند تعداد افراد بیکار بیشتر از میزانی است که در گزارش دولت آمده است.

 

منبع:ابرنا

برچسب ها: تورم آمریکا تورم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر