درخواست الجزایر برای پیوستن به بریکس

درخواست الجزایر برای پیوستن به بریکس
عبدالمجید تبون؛ رئیس جمهور الجزایر اعلام کرد که این کشور درخواست رسمی برای پیوستن به گروه بریکس را ارائه کرده است.
کد خبر : ۱۵۳۱۶۴

گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، دیروز جمعه شبکه تلویزیونی «النهار» الجزایر به نقل از عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر اعلام کرد که الجزایر درخواست رسمی برای پیوستن به گروه «بریکس» ارائه کرده و با مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار سهامدار بانک «بریکس» خواهد شد.

تبون گفت: الجزایر رسما از دیلما روسف، رئیس بانک بریکس درخواست کرده است تا با سهامدار شدن در بانک این بلوک موافقت کند و خاطرنشان کرد که اولین کمک الجزایر ۱.۵ میلیارد دلار خواهد بود. 

تبون پیش از این گفته بود که پیوستن کشورش به گروه «بریکس» بیش از کمک نهاد‌های مالی بین‌المللی به توسعه آن کمک می‌کند و افزود: بانک بریکس ۱۰۰ میلیارد دلار دارد که بیشتر از بانک جهانی است.

به همین ترتیب تبون در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲ گفت که الجزایر در آستانه پیوستن به بلوک بریکس است و تاکید کرد که کشور‌های بریکس با اعطای عضویت کامل به الجزایر مخالفت نخواهند کرد و موافقت روسیه را نیز دارند.

این کشور که در شمال آفریقا واقع شده و سرشار از نفت و گاز است، به دنبال تنوع بخشیدن به اقتصاد و تقویت مشارکت خود با کشورهایی مانند چین است.

تبون در جریان سفر خود به پکن اعلام کرد که چین ۳۶ میلیارد دلار در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت، فناوری مدرن، اقتصاد دانش، حمل و نقل و کشاورزی در کشورش سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر