02 مرداد 1402 - 09:01
میرتاج‌الدینی در گفتگو با ایبِنا؛

ضرورت کنترل قیمت کالاهای اساسی با تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

ضرورت کنترل قیمت کالاهای اساسی با تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
نماینده مجلس گفت: برای کنترل قیمت کالا‌های اساسی باید از ارز ۲۸۵۰۰ تومانی استفاده کنیم تا قیمت این کالا‌ها دچار نوسان نشود.
کد خبر : ۱۵۳۲۳۲

سید محمد رضا میر تاج الدینی؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا، اظهار کرد: برای تامین کالا‌های اساسی باید از ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی استفاده کنیم.

 

وی افزود: ما باید هموار این مسئله را مد نظر داشته باشیم که جامعه هدف در تامین کالا‌های اساسی عموماً اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و به همین خاطر باید ارز ارزان قیمت ۲۸۵۰۰ تومانی را برای تامین کالا‌های اساسی تخصیص دهیم.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: علاوه بر این ارز مرکز مبادله ایران دائماً در نوسان است و ما نمی‌توانیم از ارز شناور برای تامین کالا‌های اساسی استفاده کنیم چرا که به خاطر شناور بودن ارز مبادله‌ای استفاده از این ارز برای کالا‌های اساسی قیمت این کالا‌ها را دچار نوسان می‌کند.

 

وی افزود: نیاز به کالا‌های اساسی و دارو نیاز‌های ضروری جامعه است و ما نباید اجازه دهیم که قیمت این کالا‌ها در جامعه دچار نوسان شود.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: تنها راه جلوگیری از نوسان قیمت کالا‌های اساسی و تثبیت قیمت این کالا‌ها استفاده از ارز ۲۸۵۰۰ تومانی است و این مسئله باید همواره در دستور کار باشد.

نویسنده: عباسی مزار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر