02 مرداد 1402 - 12:17
کارشناس بازار ارز در گفتگو با ایبِنا؛

دلار آزاد وارد کانال ۴۷۰۰۰ تومان شد/ مردم از خرید ارز می‌ترسند

دلار آزاد وارد کانال ۴۷۰۰۰ تومان شد  مردم از خرید ارز می‌ترسند
فعال بازار ارز با اشاره به ورود دلار تلگرامی به کانال ۴۷ هزار تومان، گفت: مردم به دلیل ترس از زیان از خرید ارز خودداری می‌کنند.
کد خبر : ۱۵۳۲۴۶

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در ادامه روند کاهشی نرخ دلار در بازار غیررسمی که در ماه‌های اخیر شکل گرفته است، دلار فردایی در کانال‌های تلگرامی حمایت روانی ۴۸ هزار تومان را از دست داد و وارد کانال ۴۷ هزار تومان شد.

 

مشاهدات میدانی از محدوده میدان فردوسی هم بیانگر کاهش نرخ دلار بازار غیررسمی به کانال ۴۷ هزار تومانی است که البته در این نرخ‌ها کسی حاضر به خرید نیست؛ چرا که فضای ریزشی بر بازار حاکم شده و هر لحظه احتمال سقوط بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.

 

مردم از خرید ارز می‌ترسند

 

در بین تکنیکالیست‌ها نیز زمزمه ریزش نرخ دلار به طور جدی مطرح است. این فعالان از هم اکنون خود را برای سناریوهای دلار ۴۶ هزار تومانی آماده کرده‌اند و معتقدند که اگر دلار با روند فعلی کاهش یابد، حمایت بعدی، مرز روانی ۴۰ هزار تومان و حمایت تکنیکالی ۳۸ هزار تومان است.

 

ریزش نرخ دلار از ابتدای امسال دلالان و سوداگران این بازار‌ها را دچار سردرگمی و نا امیدی از بازگشت قیمت‌ها کرده است و همین مسئله موجب خروج بیش‌تر دلالان از این بازار شده که در نتیجه روند کاهشی سریع‌تر نرخ ارز را به همراه داشته است.

 

مدیریت مسلط بانک مرکزی و کنترل نرخ ارز، اخبار مثبت گشایش‌های ارزی و بهبود روابط بین‌الملل و از بین رفتن ریسک‌هایی که در گذشته منجر به افزایش نرخ دلار می‌شد، از مهمترین علل کاهش نرخ ارز در ماه‌های اخیر است.

 

ریسک بالای ورود به بازار

 

حسینی؛ فعال بازار ارز در گفتگو با خبرنگار ایبِنا می‌گوید: کاهش نرخ ارز در ماه‌های اخیر حاصل انتظارات کاهشی مردم از نرخ ارز و ترس از ورود به این بازار و تحمیل ضرر و زیان است. در حال حاضر دلار در بازار بسیار کم‌تقاضا شده و بازار غیررسمی ارز با رکود مواجه شده است. رکود بازار ارز بسیاری از خریداران سال گذشته را متحمل ضرر و زیان کرده است و به همین علت افراد از ورود به این بازار می‌ترسند.

 

وی افزود: هر ساله در ایام ماه محرم معاملات بازار ارز و طلا با کاهش تقاضا مواجه می‌شود. در رابطه با امسال نیز همین اتفاق افتاده است. بخشی از جریان نقدینگی در حال حاضر صرف تحویل خودرو‌ها می‌شود و برخی از افراد نیز پول خود را برای شرکت در ثبت‌نام خودرو‌های داخلی که احتمالا در شهریورماه برگزار می‌شود، نگه داشته‌اند.

 

این فعال بازار ارز تاکید کرد: ورود به بازار ارز در شرایط فعلی با ریسک بالایی مواجه است؛ زیرا احتمال ادامه روند کاهشی نرخ دلار وجود دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر