رابرت کیوساکی پیش بینی کرد:

سقوط بازار سهام آمریکا

سقوط بازار سهام آمریکا
رابرت کیوساکی قبلاً هشدار داده بود که ممکن است افزایش نرخ بهره به منظور مقابله با تورم تأثیر منفی بر بازار سهام داشته باشد.
کد خبر : ۱۵۳۲۵۳

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، رابرت کیوساکی، نویسنده و اقتصاددان مشهور این هفته در توییتی به سرمایه گذاران درباره رکود بازار سهام هشدار داد. به گفته کیوساکی، نشانه‌های زیادی وجود دارد که در آینده نزدیک سقوط در بازار را نشان می‌دهد. با این حال بسیاری از نشانه‌ها حاکی از سقوط شدید بازار سهام است. اگر آینده شما به سهام و اوراق قرضه بستگی دارد، لطفاً مراقب باشید، از مشاوره حرفه‌ای  کمک بخواهید.

او در توییتی نوشت: ترس از افسردگی در راه است. کیوساکی، که ورشکستگی شرکت برادران لمان را در سال ۲۰۰۸ پیش‌بینی کرد، گفت که خودش در بازار سهام یا اوراق قرضه نیست، در حالی که ترجیح می‌دهد بیش از حد این بازار را کنترل کند. او در آخرین توییت خود توضیحی نداد که چرا انتظار دارد سهام سقوط کند. با این حال، او پیش از این پیش‌بینی کرده بود که فدرال رزرو آمریکا نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد تا قیمت‌های ناپایدار را مهار کند و هشدار داد که این به نوبه خود باعث سقوط ارزش سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات و طلا می‌شود.

تا کنون ثابت شده که پیش بینی‌های او درست است و این کشور طی چند ماه گذشته با بدترین تورم خود در دهه‌های اخیر روبرو بوده است، که فدرال رزرو را وادار به اجرای یک سری افزایش نرخ بهره کرد. این نرخ در حال حاضر بین ۵ تا ۵.۲۵ درصد و بالاتر از صفر درصد در اوایل سال ۲۰۲۲ است. تاکنون، قیمت دارایی‌ها و رشد اقتصادی ایالات متحده بیش از هزینه‌های استقراض به نظر می‌رسد. شاخص اس اند پی ۵۰۰ در سال جاری تاکنون ۱۷ درصد رشد داشته و شاخص نزدک رشد ۳۵ درصدی را تجربه کرده است. با این حال، کیوساکی هفته گذشته در توییتی مدعی شد که رشد فعلی بازار سهام نشانه سلامت نیست، بلکه نتیجه تعلیق سقف بدهی واشنگتن در ماه گذشته است.

چرا بازار سهام در حال اوج گرفتن است؟ زیرا سقف بدهی حذف شد که به معنای افزایش بدهی ملی با بازار بورس است. ثروتمندان با فقیرتر شدن آمریکا ثروتمندتر می‌شوند، با حفظ پول و دارایی‌های واقعی مانند طلا، نقره، بیت کوین. او در ۱۴ جولای توییت کرد. مجموع بدهی ایالات متحده اکنون بیش از ۳۲ تریلیون دلار است و طبق هشدار اخیر دفتر بودجه کنگره (CBO)، این بدهی در طول سه دهه آینده تقریباً دو برابر خواهد شد و از برآورد ۹۸ درصد امسال، تولید ناخالص داخلی به ۱۸۱ درصد تا سال ۲۰۵۳ افزایش می‌یابد، مگر اینکه قانون تغییر کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر