همکاری هسته‌ای روسیه و مصر

همکاری هسته‌ای روسیه و مصر
یک شرکت روسی از آغاز تولید موتور برای نیروگاه اتمی "الضبعه" مصر خبر داد.
کد خبر : ۱۵۳۲۶۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، کریل لیپا، مدیر کل شرکت روسی Transmashholding، امروز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد موتور‌های نیروگاه هسته‌ای "الضبعه" را که با مشارکت روسیه در مصر ساخته می‌شود، تامین کند.

لیپا به خبرگزاری روسی "اسپوتنیک" اشاره کرد که شرکت مالک کارخانه "کولومنسکی" برای تولید موتور در حال توسعه مشارکت با شرکت دولتی روسیه "روساتوم" است که مسئولیت ساخت نیروگاه هسته‌ای "داباء" در مصر را بر عهده دارد.

وی گفت: ما به همراه شرکت روساتوم در کشور‌های خارجی یعنی ترکیه، مجارستان، مصر و سایر کشور‌ها در زمینه ایستگاه‌های هسته‌ای حضور فعال داریم.

لیپا توضیح داد که تاریخ تحویل از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ خواهد بود.

چند روز پیش، محمد شاکر، وزیر برق و انرژی‌های تجدیدپذیر مصر، با الکسی لیخاچف، مدیرکل روساتوم، ساختمان اداری اداره نیروگاه‌های هسته‌ای "الضبعه" را افتتاح کرد.

در اوایل ماه می، پس از آنکه سازمان تنظیم مقررات هسته‌ای و رادیولوژی مصر مجوز تاسیس این واحد را در مارس گذشته صادر کرد، روساتوم آغاز کار ساخت و ساز سومین واحد نیروگاه هسته‌ای را اعلام کرد.

در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۵، مصر و روسیه توافقنامه همکاری مشترکی را برای ایجاد نیروگاه هسته‌ای در الضبعه امضا کردند که بر اساس آن مصر وام ۲۵ میلیارد دلاری روسیه را برای ساخت این پروژه دریافت کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: روسیه مصر نیروگاه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر